נתניהו: לא אביא את תכנית טראמפ לאישור הכנסת; המפה לא מוכנה

בישיבת הסיעה הבהיר נתניהו: "תוכנית טראמפ לא תובא לאישור הכנסת והממשלה: מנחם בגין הביא את הסכם קמפ דייוויד לכנסת? כשיהיה לי הסכם אני אביא אותו לאישור הכנסת והממשלה" • הממשל האמריקני דורש תיאום עם גנץ, שצפוי להסכים להחלת הריבונות רק אם תהיה חלקית
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התש"פ / 15.06.2020 18:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני)  במהלך חלקו הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, כי הוא אינו מתכוון להביא את תכנית טראמפ לאישור הממשלה והכנסת.

“זה לא סיפוח – זו החלת ריבונות”, הסביר נתניהו בישיבת הסיעה. “התוכנית אינה מובאת לממשלה ולכנסת. מנחם בגין הביא את הסכם קמפ דייוויד לכנסת? כשיהיה לי הסכם אני אביא אותו לאישור הכנסת והממשלה. הסכמתי שאני מוכן לעשות משא ומתן על בסיס התוכנית של הנשיא טראמפ, אין שום הקפאה ביישובים הקיימים”.

על שאלות של חברי הסיעה לגבי שטחים שמעבר ל-30 האחוזים בתכנית – אמר נתניהו: “אני מעוניין להחיל ריבונות על מחצית משטחי C”.

כשנשאל על עמדת ראשי כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי – ענה: “זו שאלה מאוד מעניינת – אני שואל את אותה השאלה. התכוונתי להביא את זה להצבעה תוך ימים אך המפה לא מוכנה. אנחנו בדיונים עם האמריקנים, רוצים את ההסכמה שלהם לכל העניין כפי שהיה ברמת הגולן.

“קיימנו גם שני דיונים עם כחול לבן, אבל  אני לא יודע מה עמדתם, אנחנו רוצים להשלים את המיפוי. לגבי בקעת הירדן וגושי ההתנחלויות הם אולי בעד, לגבי השאר לא קיבלתי תשובות”.

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה עם חברי תנועת ‘הביטחוניסטים’, אותם אירח בלשכתו בירושלים.

נתניהו ציין בפני חברי התנועה כי יש חשיבות גדולה להכרה אמריקנית במהלך, וציין כי היא תלויה גם בהסכמתם של ראשי כחול לבן. “ארה”ב רוצה שהסיפוח יתבצע בהסכמה רחבה ביני לבין ראש הממשלה החליפי”, אמר.

הוא אף הודה כי הסכמה כזו להוצאת המהלך לפועל טרם הושגה.

נתניהו אמר עוד כי ייתכן שהחלת הריבונות ביו”ש לא תתקיים בבת אחת, אלא במספר פעימות.

שגריר ארצות הברית בישראל, דייויד פרידמן, נועד היום בפעם השנייה בתוך 48 שעות עם נתניהו, גנץ ואשכנזי, בניסיון להשיג הסכמה על היקף החלת הריבונות.

אתמול הם נועדו במשך כארבע שעות. בפגישה אתמול השתתף גם יו”ר הכנסת, יריב לוין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות