החוק הנורבגי יעלה בערב להצבעה • גורם בליכוד: “כחול לבן התקפלו”

בקואליציה הוחלט להמשיך לדון בדרישת הליכוד לפתוח את ההסכם הקואליציוני • בכחול לבן הכחישו: "אין הסכמות - נמצא פתרון שמקובל על שני הצדדים" • יהדות התורה לחצה להצביע כבר היום על החוק הנורבגי
חרדים 10
כ"ג סיון התש"פ / 15.06.2020 17:36

לאחר שפגישת נתניהו וגנץ הסתיימה ללא תוצאות, סיכמו היום (שני) הליכוד וכחול לבן  להמשיך את השיחות ביניהן על פתיחת ההסכם הקואליציוני.

בעקבות כך סוכם כי החוק הנורבגי יובא להצבעה הערב במליאה.

גורמים בליכוד ובכחול לבן אמרו כי הסכימו על העיקרון ולפיו הכנסת תפוזר לבחירות במידה שבג”ץ יבטל את מתווה ראש הממשלה החליפי, גם אם זה יקרה לאחר חצי השנה הראשונה של הקדנציה. עם זאת, טרם הוסכם על פרטי השינוי שנדרש לבצע בהסכם הקואליציוני.

גורם בליכוד אמר לאחר ההחלטה: “החוק הנורבגי אכן יעלה להצבעה משום שכחול לבן התקפלו. נתקן את ההסכם ונבטיח את כהונתו של ראש הממשלה החליפי בעוד שנה וחצי”.

ביהדות התורה הבהירו לליכוד עוד בטרם הושגה הסכמה: ״אין מצב שהחוק הנורבגי לא יעבור השבוע״. הם גם הזכירו הליכוד מחויב בהסכם מולם, ולא רק לכחול לבן.

בנוסף, כדי להסיר את החוק מסדר היום דרושה הסכמה של יו״ר ועדת החוקה, והוא סירב להסיר את החוק מסדר היום.

הדיון בשתי הצעות החוק – החוק הנורבגי והחוק המאפשר לח”כ שנכנס בנורבגי להודיע בתוך 24 שעות ליו”ר לאיזה סיעה הוא משתייך אם סיעתו המקורית התפלגה לאחר הבחירות – יהיה משולב.

הדיון בקריאה שנייה יתחיל היום לאחר הדיון בהצעות האי אמון,  וההצבעות בקריאה שנייה יתחילו לא לפני השעה 21:00.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות