עימותים בקואליציה: החוק הנורבגי יובא היום להצבעה במליאה או לא?

בעוד שבכחול לבן טוענים שלפי הסיכומים החוק הנורבגי אמור לעלות היום להצבעה במליאה - בליכוד אומרים שזה לא התכנון • הרקע: רצונו של נתניהו להביא לשינוי נוסף בחוק יסוד הממשלה
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התש"פ / 15.06.2020 09:42

מתיחות פנימית בתוך הקואליציה: מפלגת ‘כחול לבן’ דורשת להעלות כבר היום (שני) להצבעה במליאת הכנסת את החוק הנורבגי בגרסתו החדשה.

בליכוד טוענים לעומת זאת, כי החוק לא יעלה היום להצבעה במליאה, ומזכירים כי ישנם נושאים דחופים יותר על הפרק ובהם חוקי הקורונה.

“עם כל הכבוד לחוק הנורווגי, חוק הקורונה והחוקים הנלווים לו חשובים הרבה יותר”, הבהירו גורמים בליכוד.

בישיבת הנהלת הקואליציה שתתכנס בשעה 13:00ינסו להגיע להבנות סביב החוק הנורבגי.

בתוך כך, בין הצדדים החלו היום מגעים לשינוי ההסכם הקואליציוני.

הרקע למתיחות הוא רצונו של ראש הממשלה להכריח את כחול לבן לתקן פעם נוספת את חוק יסוד הממשלה, באופן שלהערכתו יקטין את האפשרות להתערבות בג”ץ בהסכם הקואליציוני שנחתם בין הצדדים.

בליכוד מבקשים להתנות את תמיכתם באישור החוק הנורבגי בהסכמת כחול לבן למהלך החקיקה שיוזם נתניהו, ואילו בכחול לבן דורשים שהליכוד ימלא את חלקו בהסכם הקואליציוני.

אמש צוטטו בחדשות 12 דברי מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, שהמליץ שלא לאפשר לעת עתה את חקיקת החוק הנורבגי, בעקבות התבטאויות של שרים מכחול לבן נגד ראש הממשלה.

אשל צוטט: “כאשר כל שר זב חוטם שעוד לא יודע איפה החניה של רכב השרד שלו תוקף אישית את ראש הממשלה. כאשר הסיעה הרביעית בגודלה חושבת שהיא מנהלת את המדינה. כאשר כחול לבן שקיבלו הכל ולא נתנו כלום רוצים להעביר חוק נורבגי השונה מהחוק שהוסכם עליו בהסכם הקואליציוני. אני הייתי נותן להם להזיע לפני שהייתי נותן להם מתנה שאין התחייבות עליה ודוחה בשלב זה את האפשרות להעבירו”.

בתחילת החודש, הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את החוק הנורווגי, שנועד לאפשר לשרים ולסגני שרים שיתפטרו מהכנסת לשוב ולכהן בה, אם תיפסק כהונתם בממשלה. הצעת החוק ש-64 ח”כים הצביעו בעדה ו-38 הצביעו נגדה, עברה לוועדת חוקה חוק ומשפט להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות