בכירי הליכוד נגד ראשי יש”ע: “משוגעים, הם חסרי אחריות”

מתקפה חריפה בליכוד על הקמפיין של מועצת יש"ע נגד תוכנית המאה • בכירים בשיחות סגורות: "אם לא תוחל ריבונות - זה אך ורק בגללם, הם משוגעים" • נתניהו וגנץ נועדו עם השגריר פרידמן: הפערים בין הליכוד לכחול לבן גדולים • ראש מועצת בנימין: חבריי בליכוד, קצת ריספקט בבקשה
חרדים 10
כ"ג סיון התש"פ / 15.06.2020 09:30

שבועיים לפני תאריך היעד להנעת החלת הריבונות:  בכירים בליכוד, המצוטטים הבוקר (שני) בעיתון ‘ישראל היום’, תוקפים בשיחות סגורות בחריפות את הנהגת ההתיישבות ביהודה ושומרון – על התנגדותה הפומבית להחלת הריבונות על פי תכנית המאה.

הבכירים מכנים את ראשי מועצת יש”ע “חסרי אחריות” ו”משוגעים”, ומאשימים אותם בהפצת מידע שגוי בכל הקשור למפות של התכנית.

“אחרי 70 שנה של ציפייה, דווקא המתיישבים יהיו אלו שיהרסו את האפשרות ההיסטורית להחלת הריבונות. הם מסתובבים בין השרים והח”כים, מתראיינים בתקשורת, מתדרכים כל מי שאפשר נגד התוכנית והם אפילו לא יודעים את הפרטים שלה עד הסוף”, אומרים בליכוד.

בכירי הליכוד מספרים, כי בעקבות התנגדות חלק מראשי המתיישבים, הם נדרשו להבהרות מול ממשל טראמפ. “האמריקנים אומרים לנו דבר כזה: ‘כל העולם הערבי נגד תוכנית המאה, כל האירופאים גם נגד, השמאל האמריקני והישראלי גם מתנגדים. ועכשיו אפילו הימין מתנגד – אז למה בכלל לבצע את התוכנית הזאת?!’ מה אפשר להשיב להם על זה?!”.

אותם בכירים טוענים: “המפה שראשי המתיישבים מסתובבים איתה היא לא המפה הנכונה. לראש הממשלה יש יותר מעשר מפות שונות, בכל מפה יש תרחיש אחר, המפות השונות נועדו לשיחות עם האמריקנים ויכול להיות שבסופו של דבר יקחו חלק ממפה מסוימת, יחברו אותו עם חלק אחר ממפה אחרת וכך ייצרו משהו בתיאום עם האמריקנים. בינתיים הם מסתובבים ומטעים את כל מי שהם מדברים איתם”.

בליכוד אומרים עוד:  “אם לא תהיה פה החלת ריבונות ישראלית, זה יהיה אך ורק בגלל ראשי המתיישבים שמתנגדים לתוכנית. הם משוגעים. חסרי אחריות. לא היה וכנראה גם לא יהיה ממשל כל כך פרו־ישראלי ואוהד התיישבות כמו זה. אם זה לא יקרה עכשיו, זה פספוס היסטורי, והוא יירשם רק על שמם של ראשי הנהגת המתיישבים”.

בתוך כך, ישראל וארה”ב ממשיכות במגעים על אופן ההוצאה לפועל של מהלך הריבונות בחודשים הקרובים.

אתמול התקיימה במשרד ראש הממשלה פגישה ממושכת בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, שר הבטחון  בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, יו”ר הכנסת יריב לוין, שגריר ארה”ב בישראל דיוויד פרידמן, וגורמים נוספים.

בצד האמריקני מייחסים חשיבות לעמדות שמציגים ראשי כחול לבן, מתוך רצון שהצעד יהיה מוסכם על חלקים נרחבים של הציבור בישראל. המשמעות היא כי לגנץ ניתנת במידה משמעותית המילה האחרונה בנוגע להיקפי החלת הריבונות ולאופן שבה תיעשה. הצדדים צפויים להמשיך בדיונים בימים הקרובים.

לפי שעה נראה כי פערי העמדות בין כחול לבן לליכוד עדיין גדולים והם רחוקים משרטוט מפות.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיב: “חבריי בליכוד, קצת ריספקט בבקשה. עד היום כל מה שהעלנו ביחס לתכנית מדיניות התממש. כשכולם היו באופוריה של מהלכים פורצי דרך, ידענו להתריע בזמן אמת. עד היום אתם לא שלמים עם חלק מההצבעות שלכם.

מצופה לפחות שתתייעצו, שתשתפו שלא תסתירו. בטח שלא תהפכו אותנו לשק חבטות סהרורי בעוד אנחנו מצביעים על עובדות שאתם אולי מנסים להדחיק. קחו אחריות – הביאו לשינוי התכנית והביאו ריבונות בצורה נכונה. אתם יכולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות