הוא מסתיר משהו? מדוע משה ליאון מתחמק מפרסום היומן האישי שלו

עיריית ירושלים מחברת מועצה תשלום אגרה של 2,910 שקלים, כדי שתוכל להציץ ליומניו של ראש העיר • "צר מאוד שליאון נמנע מלחשוף את יומנו, הדבר מעלה שאלות קשות על התנהלותו"
חרדים 10
כ"ג סיון התש"פ / 15.06.2020 00:36

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מסרב להעביר את היומן האישי שלו לעיון חברי המועצה, אלא אם ישלמו אגרה בגובה של כ-2,900 שקלים. כך עולה ממסמך שנחשף באתר News1.

מדובר בדרישה של חברת מועצת עיריית ירושלים, עליזה ארנס, מסיעת התעוררות. ארנס דרשה לעיין ביומנו של ראש העיר בחודש נובמבר 2019, אך אז נמסר מן העירייה שיש להגיש בקשה הנוגעת ליומנו של ליאון לשנת 2019, לאחר תחילת שנת 2020.

בחודש ינואר פנתה ארנס פעם נוספת, ואז נמסר לה כי היומן יועבר לעיון בסוף חודש מרץ. כשחודש מרץ חלף, פנתה ארנס שוב.

במכתב ששיגר לה הממונה על חוק חופש המידע בעירייה, שמואל אנגל, נכתב כי עליה לשלם את האגרה בטרם תוכל לקבל לעיון את היומנים.

אנגל ציין במכתבו כי לצורך טיפול בבקשתה של ארנס נדרשות 100 שעות עבודה הכרוכות בתשלום, ועל כן עליה לשלם 2,910 ש”ח.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל-News1, כי העירייה מעוניינת בפרסום היומן של ראש העירייה, אך בשל הגשת בקשת חופש המידע היא לא יכולה לעשות זאת עד שתשולם האגרה.

“יומן ראש העיר מתפרסם מדי שנה בחודש מרס. השנה הוגשה בקשה מוקדמת של חברת מועצה, ע”פ חוק חופש המידע, לפרסום היומן, מה שמאלץ את העירייה, חוקית, לפעול על-פי כל הנחיות החוק. משכך, נדרש הפונה לשלם אגרה בהתאם לחוק. עד לרגע זה לא שולמה האגרה, ולכן, לא ניתן להעביר את היומן לפונה, או לפרסמו ברבים. ככל שתשולם האגרה כחוק, סכום מידתי ומייצג, יועבר היומן לפונה, וגם יפורסם ברבים. ראש העיר מוכן להעביר את יומנו מיידית וללא כל דחייה”.

בעקבות חשיפת News1 על תשובת עיריית ירושלים, פנה גם עו”ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת ‘הצלחה’ העוסקת בחשיפת יומנים של נבחרי ציבור, אל עיריית ירושלים ודרש לקבל לידיו את היומן של משה ליאון, מכוח הוראות חוק חופש המידע.

בבקשתו דרש היום (ראשון) לקבל את יומן ראש העירייה ו/או את לוח הזמנים שלו על-פי הפירוט הבא: מועד ושעת הפגישה, מיקום הפגישה, פירוט המשתתפים בפגישה, נושא הפגישה ומשך הפגישה. זאת, לרבות לו”ז חו”ל מפורט.

מטעמה של עליזה ארנס, חברת מועצת העיר מטעם התעוררות בירושלים ויו”ר ועדת הביקורת בעירייה נמסר כי צר מאוד שראש העירייה ליאון נמנע מלחשוף את יומנו וכי הדבר מעלה שאלות קשות על התנהלותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות