לקראת עימות? משרד החינוך: שנת הלימודים תוארך, אלו תאריכי הסיום

הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים יימשכו עד ה-13 ביולי • הלימודים בכיתות ז'-י' יסתיימו ב-1 ביולי • ההכנה לבגרויות לתלמידי כיתות יא'-יב' תתקיים בין התאריכים: 22 ביוני ל-27 ביולי • הסתדרות המורים מתנגדת • גלנט: "יש שיאמרו שאני נאיבי, אך אני מאמין במורים, באחריות שלהם"
אריה ריבקינד
כ"ב סיון התש"פ / 14.06.2020 19:37

ברקע המשבר מול ארגון המורים: שר החינוך יואב גלנט ומנכ”ל המשרד שמואל אבואב הודיעו הערב (ראשון) על מועדי סיום שנת הלימודים הנוכחית, בהתאם לשכבות הגיל.

בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים הלימודים יסתיימו ב-13 ביולי, תלמידי כיתות ז’-י’ ייצאו לחופש הגדול ב-1 ביולי.  עוד הוחלט כי ההכנה לבגרויות לתלמידי כיתות יא’-יב’ תתקיים בין התאריכים 22 ביוני ל-27 ביולי.

ילדי הגנים ותלמידי כיתות א’-ד’ ימשיכו את לימודיהם במסגרת של “בתי הספר של החופש הגדול”.

מסגרת זו תחל פעילותה בתאריך ה- 14.7 ועד ל-6 באוגוסט.

ההחלטה התקבלה בשיתוף ובהסכמה בין משרדי החינוך והאוצר, ובהסכמה עם השלטון המקומי.

שר החינוך גלנט נשאל אם משרד החינוך יפנה לבית הדין כדי להכריח את המורים לעבוד ימים נוספים – ואמר: “אנחנו נעשה כל מה שיידרש. כל האמצעים מצויים ברשותינו. קיבלנו החלטה, ההחלטה היא החלטה שמגובה על ידי ממשלת ישראל. יש שיאמרו שאני נאיבי, בגלל שאני חדש, אך אני מאמין במורים, באחריות שלהם ובמחוייבות שלהם כלפי התלמידים והמדינה”.

שר החינוך הודיע, כי במסגרת ההליך והסיכום עם הממונה על השכר באוצר ועם אגף התקציבים באוצר, שעת למידה מרחוק תהא שוות ערך כספית ולימודית ללמידה פיזית בכיתה.

להחלטה זו חשיבות רבה, מאחר שמערכת החינוך תידרש בעתיד ללמידה מרחוק, בשל סיבות שקשורות בנגיף הקורונה ובשל סיבות אחרות.

בהסתדרות המורים הגיבו: ”עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה. ההסכם שעליו חתמנו עם המדינה מקבע את עיקרון השוויון בין כלל עובדי ההוראה. כפי שכבר ציינו בעבר, אם המדינה לא תכבד את עיקרון השוויון, הרי שבהתאם להסכם, מועד סיום שנת הלימודים בחטיבות הביניים יהיה ב-19 ביוני, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ב-30 ביוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות