רשלנות רפואית של ‘כללית’: נשלחה לבדיקה באיחור של 21 שנה ונפטרה

על פי הוועדה של משרד הבריאות, במשך 21 שנה התעלמו שבעה רופאים מקופ"ח כללית בחיפה ממצבה הרפואי של ענת אהרוני ע"ה ולא שלחו אותה לבדיקה שהיתה מצילה את חייה •  בעקבות זאת היא מתה בייסורים בגיל 50 לאחר שהתגלתה אצלה באיחור רב מחלת סרטן המעי הגס 
חרדים 10
כ"ב סיון התש"פ / 14.06.2020 15:38

רשלנות רפואית בלתי נתפסת: במשך 21 שנה שבעה רופאי משפחה במרפאות קופת חולים ‘כללית’ בחיפה לא שלחו בגלל “שאננות” את ענת אהרוני ז”ל לפחות אחת לשנתיים לבדיקה רפואית מלאה, שהיתה מחויבת לפי מצבה הרפואי המיוחד והנחיות משרד הבריאות – מה שהיה מגלה אצלה בזמן את מחלת הסרטן ומציל את חייה.

את הדברים חשף פרשן וכתב הבריאות של ‘ישראל היום’ – רן רזניק.

לפי הדיווח, הרופאים גם כמעט לא שלחו אותה במשך 21 שנה לבדיקות מעבדה ההכרחיות למחלתה הכרונית.

בעקבות זאת היא נפטרה בייסורים בגיל 50, לאחר שהתגלתה אצלה באיחור רב, ארבע שנים לפני מותה, מחלת סרטן המעי הגס, כשהיא כבר במצב מפושט וקטלני, ולא עזרו הניתוחים והטיפולים הרבים שקיבלה.

כך עולה ממצאי החקירה של הוועדה במשרד הבריאות שחקרה את תלונת משפחתה של ד”ר למדעי המחשב ענת אהרוני ז”ל, בעקבות מותה במארס 2018.

ועדת הבדיקה הגישה באחרונה את מסקנותיה להנהלת משרד הבריאות, ועולה מהן ביקורת חסרת תקדים בחריפותה על ההתנהלות של קופת חולים כללית, הקופה הגדולה בישראל, ושל הרופאים שטיפלו באופן כושל ומוטעה בענת במשך 21 שנה.

בכיר במערכת הבריאות: “זהו אחד הדו”חות החמורים ביותר בתולדות מערכת הבריאות בארץ על קופות החולים ועל רפואת המשפחה ונחשפים בו כשלים ומחדלים חמורים”.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה ל’ישראל היום’: “מדובר במקרה מצער וחריג מכל הבחינות ואנו משתתפים בצערה של המשפחה. התייחסותנו המלאה ניתנה ותינתן במסגרת ההליך המשפטי. מבלי להתייחס למקרה הפרטני, ככלל וכעקרון, הרופאים שלנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות וכללית באשר לביצוע מעקב מסודר ובדיקות למטופלים הנוטלים תרופות בקביעות.

“בנוסף, במפגשים רפואיים, בהדרכות ובעדכונים שוטפים שנערכים לצוותים שלנו, מודגשת חשיבות המעקבים הרפואיים ואנו נוקטים מהלכי פיקוח ומעקב כדי לוודא שההנחיות רפואיות אלה מיושמות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות