בר סימן טוב: ‘זו לא העונה לפתוח את השמיים, בחלק מהצעדים טעינו’

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא בריאיון פרישה: "חושש מהתודעה הציבורית, בלעדיה לא נוכל להצליח להתמודד עם המחלה" • העלייה האחרונה בתחלואה הפתיעה אותו: "חשבתי שייקח יותר זמן" • "מודעים לכך שחלק מהצעדים שעשינו התבררו בדיעבד כמוטעים"
חרדים 10
כ"ב סיון התש"פ / 14.06.2020 11:51

מנכ”ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב התייחס הבוקר (ראשון) לטיפול משרדו במשבר הקורונה ואמר כי העלייה האחרונה בתחלואה הפתיעה אותו – שכן הוא חשב שייקח עוד זמן עד שתתרחש.

בריאיון שהעניק לקרן נויבך בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב טען בר סימן טוב שזאת לא העונה לפתוח את השמיים לצורך תיירות. “אני הכי חושש מהתודעה הציבורית כי אם לא יהיה לנו אותה, לא נוכל להצליח להתמודד עם המחלה”, הדגיש.

בר סימן טוב הוסיף: “עדיין אפשר להיות יחסית אופטימיים ולשטח את העקומה גם בלי סגר. חשוב להקפיד על הכללים ובפרט לגבי המסכות. הייתה בעיה בשימור התודעה שקורונה לא הייתה אירוע שהיה וחלף. צריך לשכנע את הציבור כמה זה חשוב. אני חושב שהייתה עייפות גדולה אצל הציבור ואצל כולנו”.

המנכ”ל היוצא הוסיף: “יש עכשיו הרבה מקרים של הדבקה קהילתית מפושטת ויהיה קשה לאתר אותה. לא רוצים סגר אבל צריך שיתוף פעולה של הציבור. צריך לראות את המציאות נכוחה: 35 ילדים שיושבים צפופים ואוכלים יחד יוצרת קושי גדול למנוע הדבקה וצריך לטפל בזה”.

על  הפגיעה בציבור בעת המשבר אמר בר סימן טוב, כי הוא מבין שהוא והבכירים שניהלו את המשבר פגעו בהרבה אנשים.

“אנשים איבדו פרנסה, מחזורי טיפול פוריות, זה מעורר הרבה מאד כעס ועצב ואנו מודעים לזה. הביקורת עלי מוצדקת בחלה, אי אפשר שלא לעשות טעויות בכזה תהליך”, אמר בר סימן טוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות