תקרית אלימה: חייל חילץ פלסטיני מתקיפה של יהודים בחברון • צפו

חיילי צה"ל סייעו לפלסטיני להימלט מתקיפה של יהודים בחברון • גנץ: החייל פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל • בן גביר: "הצעירים טוענים שערבים התגרו בהם" • אלכס קושניר לעופר כסיף: "השנאה אוכלת אותך, אתה חייב להשפריץ אותה"
חיים טוויל
כ"ב סיון התש"פ / 13.06.2020 22:20

שני חיילי צה”ל תועדו אמש (שישי) כשהם נחלצים לעזרת פלסטיני שהתעמת עם קבוצת צעירים יהודים בעיר חברון.

במערכת הביטחון יודעים את זהות התוקפים והעבירו את המשך הטיפול למשטרת מחוז יהודה ושומרון.

על פי הדיווח בחדשות 12, סמוך לחצות, עבר הפלסטיני על יד עמדה צה”לית כשמספר אנשים שהיו במקום זיהו אותו והחלו להתגרות בו מילולית.

האירוע הדרדר במהירות לאירוע אלים, במהלכו הותקף הערבי באגרופים.

הלוחם, שמשתייך לגדוד 51 של גולני שאחראי על גזרת העיר בחטיבה המרחבית חברון רץ לנקודה ובלם בגופו את המשך האלימות תוך שהוא מגן על הפלסטיני המותקף.

בעוד הוא מנסה להפריד, החייל בעצמו הוכה, אולם לבסוף הצליח להפריד בינם לבין הצעיר והזעיק כוחות נוספים.

עו”ד איתמר בן גביר הגיב על האירועים: “הצעירים טוענים שערבים התגרו בהם, יש להבין שחלק מערביי חברון למדו שיטה – להתגרות ביהודים ולצלם”.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירוע: “חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה”ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד. ‏צה”ל מחויב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה”ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר”.

בצה”ל מצפים ממשטרת ש”י לכל הפחות לעכב לחקירה את המעורבים באירועים, שכללו גם ניפוץ שמשות וניקוב צמיגים של רכבים פלסטינים באזור.

חבר הכנסת ואיש השמאל הקיצוני עופר כסיף צייץ בטוויטר בעקבות תגובתו לאירוע האלים בחברון במהלך השבת: “כנופיות המתנחלים בשטחים הפלסטינים הכבושים עובדות שעות נוספות בלתקוף פלסטינים. המקרה הזה בו חייל מונע לינץ’ בפלסטיני בידי פורעי חברון הוא היוצא מן הכלל המעיד על הכלל. בדרך כלל, הצבא עומד מנגד או משתתף בעצמו. כל עוד יהיו התנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים, ימשיכו האלימות וההרג”.

חבר כנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו אלכס קושניר תקף את כסיף: “מה היה קורה אם פעם אחת היית מברך חייל צה”ל שנאלץ להתמודד מול אירוע מורכב, והצליח למנוע פגיעה בחיי אדם? אבל כנראה שהשנאה שאוכלת אותך מבפנים ואתה חייב להשפריץ אותה לכל עבר, ללא שום קשר למציאות. כל הכבוד ללוחם האמיץ ולכל חיילי צה”ל שעושים עבודת קודש כדי להגן גם עליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות