פרופ’ איתמר גרוטו: מתנצל, הוטעתי ומתנהל נגדי מסע שקרים והכפשות

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו עונה למשה בר סימן טוב על השתלשלות הפרשה שהובילה להענקת הפטור מבידוד למיליארדר טדי שגיא: "מסע ההשמצות בתקשורת ביממה האחרונה היה כמעט למעלה מכוחותיי"
תמי גיל
כ' סיון התש"פ / 12.06.2020 14:47

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, משיב היום (שישי) במכתב למנכ”ל משה בר סימן טוב – בעקבות הסערה והטענות כי אפשר פטור מבידוד למליארדר טדי שגיא.

“במשך שנותיי הרבות כמשרת ציבור במערכת הרפואה בישראל, נפל בחלקי להחליט מגוון עצום של החלטות באין ספור תחומים הנוגעים לבריאות הציבור בארץ ואף בעולם.

“בדיעבד, אני סמוך ובטוח שחלק מהחלטותיי היו נכונות ומוצדקות, וחלקן, לצערי – לא. למרות שהרפואה היא מדע – היא אף פעם לא הייתה ולא תהיה מדע מדויק. החלטות רבות שקיבלתי כעובד ציבור שהוא קודם כל ולפני הכל – רופא, לא תמיד תהיינה נהירות ומובנות לאנשים שאינם רופאים, וחלקן אף לא תמיד תהיינה נכונות. על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה, והחלטה שבאה בעקבותיו הייתה מוטעית: אני מתנצל”.

הוא הוסיף: “הטענה לפיה סייעתי למר טדי שגיא בשל היותו מיליארדר, הינה מגוחכת. כידוע לך, לאורך כל שנותיי במשרד הבריאות, אני נוהג לסייע לכל מי שפונה אלי, לעני ולעשיר, ליהודי ולערבי, לחילוני ולדתי, ולבני קהילות מוחלשות מבחינה רפואית, כגון יוצאי אתיופיה, להט”ב, אנשים בעלי מוגבלויות ועוד.

“סייעתי לטדי שגיא כמו שהייתי מסייע לכל אדם אחר בנסיבות דומות ואם שגיתי – השגיאה הזו היתה נעשית לגבי כל אדם אחר”.

לדבריו, “מסע השקרים ההכפשות וההשמצות בתקשורת ביממה האחרונה היה כמעט למעלה מכוחותיי – ועדיין נשכתי שפתיים ולא הגבתי ולו במילה, במישרין או בעקיפין, מתוך תקווה ואמונה שהנהלת המשרד תפעל באופן הגון כדי שהדברים יחזרו למסלול תקין”.

הסערה החלה בעקבות חשיפת חדשות 12, לפיה סמנכ”ל משרד הבריאות איתמר גרוטו אישר למיליארדר טדי שגיא פטור מחובת בידוד כשנכנס לארץ מקפריסין.

שגיא השתתף במסיבה על גג בניין בתל אביב – בניגוד למגבלות ההתקהלות של משרד הבריאות.

שגיא טען שגרוטו אישר לו את הפטור מבידוד ואכן התברר כי הוא אישר את הבקשה החריגה.

בעקבות החשיפה, שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את מנכ”ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב לערוך בירור בנושא ואמר: “זו פגיעה קשה באמון הציבור, לא אנהג בסלחנות”.

בר סימן טוב אף קרא לגרוטו להתפטר. כעת כאמור, מציג פרופ’ גרוטו את גירסתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות