קללה? יעל גרמן עברה אירוע מוחי, גילתה סרטן, ובעל נפטר מהתקף לב

חרדים 10
|
כ' סיון התש"פ / 12.06.2020 11:25
שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, מקום 13 בכחול לבן, מספרת בראיון למוסף ‘7 ימים’ של ‘ידיעות אחרונות’ מדוע החליטה לפרוש במפתיע מהפוליטיקה – מיד לאחר הבחירות

שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, בת 73 ומי שהייתה במקום 13 בכחול לבן מספרת בראיון שהעניקה למוסף ‘7 ימים’ של ‘ידיעות אחרונות’, מדוע החליטה לפרוש במפתיע מהפוליטיקה.

חמישה ימים אחרי הבחירות היא עברה אירוע מוחי. כשהגיעה לבית החולים גילו הרופאים שהיא גם חולה בסרטן בריאה.

במקביל, בעלה יוסי חטף התקף לב ונפטר.

“ברגע הזה ‑ בעלי בהתקף לב, אני עם אירוע מוחי ועכשיו קיבלתי גם סרטן ‑ זה נראה כאילו נפלה עליי קללה. אבל זו הייתה מחשבה רגעית, שום דבר לא ממש היה אכפת לי בעניין הבריאות שלי. חשבתי – רק שהוא יחלים. התפללתי נואשות. זה הדבר היחיד שבאמת דאגתי ממנו. לגבי הסרטן המומחים הרגיעו אותי, אמרו לי שהוא ממוקד וסביר להניח שאחרי שלוש הקרנות הוא ייעלם. ימים יגידו”.

אייל גרמן, בנם הבכור, נהרג בתאונת אימונים בצה”ל ביום כ”ו בחשוון תשמ”ח.

“אוסיקה ואני היינו יחד מול הדלת בשש בבוקר עם הדפיקה הזו”, נזכרת גרמן. “באותו שבוע אייל שכח לקחת את המעיל. אמרתי לאוסיקה שהגיעו כנראה מהצבא לקחת את המעיל. כשראיתי את החיילים בפתח, חשבתי על המעיל.

“ואז אמרו לי, ‘אייל נהרג’. אמרתי, ‘אולי נפצע?’ כל כך קיוויתי, הרגשתי שהכל מת. שהעולם שלי מת. זו הייתה קריסה פנימה, של שנינו, גם אוסיקה היה במצוקה גדולה. היה נוסע באוטו וצורח מכאב ואני הייתי הולכת כל הזמן לקבר. אחרי זה היינו בקבוצת הורים. ראינו אנשים שוקעים. קיבלנו החלטה שאנחנו בוחרים בחיים למרות הכל”.