תהיה בוררות? • סאטמר במתקפה חריפה: “כת עושי פרעות ואלימות”

המשטרה הנפיקה צו סגירה לבית המדרש הגדול בשיכון סאטמר בב"ב - למשך חודש • הוועד העליון של סאטמר במכתב חריף נגד תלמידי הגרח"צ מייזליש: "נמנעו מלחתום על איזה סוג בוררות בתירוצים ואמתלאות" • תלמידי ראש הישיבה: לא קיבלנו שום הזמנה להתדיין, נבקש להתדיין ב'עדה'
יוסף גרינבוים
כ' סיון התש"פ / 11.06.2020 22:55

המשטרה החליטה היום (חמישי) להוציא צו סגירה על בית המדרש הגדול בשיכון סאטמר בבני ברק,  למשך שלושים יום. זאת לאחר כישלון המגעים למנות צוות בוררים מוסכם על שני הצדדים.

בית המדרש נמצא במוקד סיכסוך אלים בין חסידי סאטמר הנאמנים לאדמו”ר, לבין תלמידיו של ראש הישיבה שפוטר מכל תפקידיו, הגרח”צ מייזליש, כאשר בשבת שעברה הגיעה האלימות בין הצדדים לשיא.

בין השמות שהועלו היה שמו הגאון רבי  יצחק זילברשטיין, כמי שיהיה הבורר השלישי והמכריע.

אולם לטענת חסידי סאטמר, תלמידיו של הגרח”צ מייזליש סירבו לכל ההצעות – ובשל כך ייסגר בית המדרש.

תלמידי הרב מייזליש הגיבו:  “הדברים בשקר יסודם. אנחנו מוכנים ללכת לבית דין. אנחנו לא קיבלנו שום הזמנה להתדיין. מחכים לקבל הזמנה להתדיין בדין תורה. ברגע שנקבל הזמנה לדין, נבקש להתדיין בבית הדין של  העדה החרדית בירושלים, כמו שתמיד הולכים אחר הנתבע”. 

ראש הישיבה, הגרח”צ מייזליש. צילום: שוקי לרר

במכתב חריף ששיגר הערב ‘הוועד העליון של סאטמר’ הם כותבים נגד התנהלות של תלמידי ראש הישיבה וכותבים: “הנהלת המוסדות עשתה כל מה שבידם לפנים משורת הדין לסדר העניין בדרכי שלום, ועל פי הוראותינו הם כבר חתמו ללכת לבוררות כראוי ליראי ה’, ואף הסכימו להצעה של הרב יצחק זילברשטיין שליט”א להיות השליש”.

אלא שלטענת ‘הוועד העליון’ מצד שני “כת הנ”ל עושי פרעות ואלימות זה זמנים טובא, הם נמנעו מלחתום על איזה סוג בוררות שיהיה בתירוצים ואמתלאות שונים ומשונים, ובמטרה ברורה להשיג תוצאות על ידי מעשיהם המושחתים והמגונים לכל, ובזה הם גורמים לביצוע ההסגר על ידי ה’פאליציי’ (-המשטרה)”.

הם מוסיפים: “תקוותנו איתנה להשרות שלום ומנוחה על ידי דעת תורה כי אנשים אחים אנחנו, ולהוקיע מן המחנה הני בריונים המהרסים עושי פרעות ואלימות, המשחיתים נפש עוללינו ומחללים כבוד שמים וכבוד קהילתנו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לכתוב שקרים לעיני השמש
    12/06/2020 00:23
    שקר החן
  1. למה לכתוב שקרים לעיני השמש

  2. הם בעצמם...
    14/06/2020 15:23
    יואלי
  3. אוכלים את החינוך שנתנו לילדים שלהם