214 ביממה • וזה מה שבר סימן טוב חושש שיקרה בישראל בעוד חודש

מספר החולים הקשים עלה ל-34 ומספר המונשמים בישראל עומד על 24 • בר סימן טוב: ישראל יכולה להגיע כעת למצב של אלפי מונשמים ישראל כבר לא מדינה נחשקת כמקור לתיירות: קפריסין משנה את הדירוג של ישראל
תמי גיל
כ' סיון התש"פ / 11.06.2020 22:22

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל עוד 214 חולי קורונה – ומספר החולים הפעילים עומד על 3,019.

מספר החולים הקשים עלה ל-34 ומספר המונשמים בישראל עומד על 24. מניין הנפטרים עומד על 300.

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה מאז פרוץ המגפה עומד על 18,569 בני אדם. מספר המחלימים מהנגיף עומד על 15,250.

ממשרד החינוך נמסר כי ישנם 460 חולים בנגיף הקורונה במערכת החינוך, בהם תלמידים ועובדי הוראה.

מספר המוסדות הסגורים עלה ל-165.

בפילוח נתוני חולי הקורונה בישראל לפי יישובים עולה, כי העלייה המרכזית במספר החולים מגיעה מתל אביב-יפו, שם אובחנו 92 נדבקים מאומתים במהלך שלושת הימים האחרונים. בבני ברק לעומת זאת אומתו 39 חולי קורונה בלבד במהלך שלושת הימים האחרונים.

גם ירושלים נמצאת במגמה חיובית, כאשר רק 22 חולים זוהו במהלך שלושת היממות האחרונות. בנוסף, מספר הבדיקות לזיהוי הנגיף שנערכו בעיר הוא הגבוה ביותר מבין יישובי ישראל, כשהתבצעו שם קרוב ל-100 אלף בדיקות בסך הכל.

בתוך כך, ישראל כבר לא מדינה נחשקת כמקור לתיירות: קפריסין משנה את הדירוג של ישראל – ממדינה בקטגוריה A, כלומר מדינות שמוגדרות בסיכון נמוך לאור שיעורי התחלואה בהן, לקטגוריה B, כלומר מדינות שבהן הסיכון גבוה יותר.

בקטגוריה A, שמוגדרת כרשימת המדינות עם הסיכון הנמוך ביותר, נמצאות אוסטריה, בולגריה, קרואטיה, שוויץ, נורבגיה, סלובקיה, הונגריה, יוון וגרמניה.

במדינות קטגוריה B, שבהן הסיכון נחשב לגבוה יותר בתחשיב של מספר חולים לפי האוכלוסין, נמצאות ישראל, פולין ורומניה. בקטגוריה C נמצאות צרפת, איטליה, פורטוגל, ספרד, בריטניה, הולנד ואחרות.

המשמעות עבור הישראלים שנוחתים בקפריסין היא שכל עוד ישראל מדורגת בקטגוריה B, על הנוסעים יהיה להציג ממצאי בדיקות קורונה שבוצעה במדינת המקור בטווח של 72 שעות לפני הטיסה. הבדיקה תוצג לפני העלייה למטוס.

מנכ”ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב קיים הערב ריאיונות פרישה.

בר סימן טוב הבהיר ב’כאן חדשות’ כי ישראל יכולה להגיע כעת למצב של אלפי מונשמים. “זה לא תרגיל בהפחדה”, אמר בריאיון.

בחדשות 12 אמר: “אסור לנו לנחש יותר מדי, אנחנו רואים מה קורה בעולם. במספר רב של מדינות היה מספר גדול של מתים. אני חושש שבעוד חודש-חודש וחצי אנחנו נראה מאסה של חולים קשים. שום דבר לא ילך בלי התנהגות נכונה”.

משרד הבריאות החל לבצע 17 אלף בדיקות ביום. בר סימן טוב: “ישראל היום הרבה יותר ערוכה ממה שהייתה פעם. האם אנחנו יכולים להגיד שאת הבעיה פתרנו ואפשר להמשיך הלאה? התשובה היא לא. אנחנו צריכים להגביר את כושר הייצור של המעבדות, להכשיר אנשים ולקנות ציוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות