מאיימים על ישראל? טראמפ הטיל סנקציות על ביה”ד הבינלאומי בהאג

הממשל האמריקני הבטיח לפעול נגד בית הדין הבינלאומי - וקיים: סנקציות כלכליות יופעלו נגד בכירים בבית הדין והויזה שלהם ושל קרוביהם לארה"ב בוטלה
נתן פרל
י"ט סיון התש"פ / 11.06.2020 17:12

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם היום (חמישי) על צו המטיל סנקציות נגד בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

במסגרת הצו יוטלו סנקציות כלכליות נגד בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שעסקו בחקירה נגד חיילים אמריקניים שפעלו באפגניסטן.

לצד הסנקציות הכלכליות, החליטו האמריקנים לשלול מנציגי בית הדין וקרוביהם את ויזות הכניסה לארה”ב.

לפני כמה שבועות פרסמה מחלקת המדינה הודעה חריפה במיוחד נגד כוונת בית הדין הפלילי לפתוח בחקירה נגד ישראל, לאור תלונות פלסטיניות על ביצוע פשעי מלחמה: “בית הדין הפלילי הבינלאומי הוא גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי. הבנו זאת שוב כשהתובעת בו ניסתה להפעיל את סמכותה השיפוטית על ישראל, שבדיוק כמו ארה”ב אינה חברה באמנת רומא ומכירה בסמכותו כמוסד שיפוטי”.

לפני חודש וחצי טענה התובעת בבית הדין כי היא יכולה לפתוח בחקירה נגד ישראל וביקשה מהדיינים בבית הדין לקבוע את ‘גבולות הגזרה’ שלה.

גם על כך זעמו האמריקנים ורמזו לבית הדין כי לחקירה נגד ישראל יהיו השלכות. “חקירות בלתי לגיטימיות לא יתקבלו. אם בית הדין ימשיך לפעול נגד ישראל – יהיו לכך השלכות”.

ח”כ איילת שקד  הגיבה:. ”צעד חשוב ומשמעותי של הנשיא טראמפ. בית הדין הבינלאומי בהאג הוא גוף פוליטי והקשר בינו לבין צדק לא קיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות