צעיר חרדי הורשע בהמתה בקלות דעת של הנער אילון שלו-אמסלם ז”ל

חיים טוויל
|
י"ט סיון התש"פ / 11.06.2020 11:11
אלי בר זכאי, שדרס למוות את הנער אילון שלו-אמסלם ז”ל לפני קרוב לשנתיים, הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת ולא בעבירת הריגה בה הואשם

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) את אלי בר זכאי, הנהג שדרס את הנער אילון שלו אמסלם ז”ל בן ה-13 וגרם לפציעת חברו, בחודש  יולי 2018 – בהמתה בקלות דעת, ולא בעבירת הריגה בה הואשם.

השופט בני שגיא ‏ביקר בחריפות את התנהלותו של בר זכאי בזמן הקראת גזר הדין: “עולה תמונה ברורה של נסיעה פרועה על ידי הנאשם, האמת רחוקה מלהיות נר לרגליו. מדובר בנאשם שאימץ דפוס עברייני”.

בר זכאי הורשע גם בחבלה חמורה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט וניסיון להשמדת ראייה.

השופט הוסיף: “הגרסאות הרבות שמסר, נעדרו היגיון פנימי, הוא התבצר בגרסתו המנותקת. אותו קו התנהלות פסול של הנאשם לפני ואחרי התאונה המשיך גם במשפטו”.

השופט הסביר כי הוא דוחה את כפירתו הנאשם לעניין שלא שתה: “בר זכאי שתה משקאות אלכוהוליים בכמות משמעותית, לפחות כוס וחצי וודקה, היה מסטול, והכשיל בכוונה את בדיקת הינשוף. בווידאו ניתן לראות את הסבר השוטר, אך בלי סיבה הנאשם עשה אחרת”.

בר זכאי הואשם על ידי הפרקליטות בהריגת הנער, לאחר שבזמן התאונה הקטלנית היה נתון תחת השפעת אלכוהול.

עו”ד ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז תל אביב התייחס להכרעת הדין: “בית המשפט הרשיע את הנאשם באחריות למותו של הקטין איילון שלו אמסלם ז”ל ופציעתו של חברו. בית המשפט קיבל את עמדת המאשימה, שבמעשיו של הנאשם הוא היה אחראי לגרימת המוות ולחבלה שנגרמה לקטין. הנאשם נהג כשהוא שיכור, במהירות, ובפראות למרות שהוזהר על ידי חבריו שלא לעשות כן.

“לאחר התאונה, הנאשם השיל מעצמו את מעטפת המוסר הבסיסית וביצע פעולות שיבוש חמורות במטרה למלט את עצמו מהדין”.