‘תסיק מסקנות מיד’: בר סימן טוב קורא להתפטרות של פרופ’ גרוטו

אחרי שהתברר כי פרופ' איתמר גרוטו אישר למיליארדר טדי שגיא לא להיכנס לבידוד - כתב לו המנכ"ל בר סימן טוב: "אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי"
אריה ריבקינד
י"ט סיון התש"פ / 11.06.2020 01:04

מנכ”ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב פנה הערב (רביעי) במכתב למשנה שלו, פרופ’ איתמר גרוטו, בעקבות הכנסתו של המיליארדר טדי שגיא לישראל מבלי שנשלח לבידוד – וקרא לו לעזוב את התפקיד.

“הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור – בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה אשר אמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמה”, כתב בר סימן טוב.

הוא הוסיף: “לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן, וכן האם היו מקרים דומים בעבר בהם ניתן על ידך  פטור לאנשים השבים מחו”ל מחובת בידוד או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור.

“לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי”.

מוקדם יותר נחשף בחדשות 12  כי המיליארדר טדי שגיא נחת בארץ בשבוע שעבר עם מטוסו הפרטי מקפריסין. במקום לשהות בבידוד, כמתחייב לפי הנחיות משרד הבריאות, הוא הגיע למסיבה רבת משתתפים.

בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש נגדו תלונה במשטרה בגין הפרת בידוד, עבירה עליה אמור להירשם קנס של 5,000 שקלים. אלא ששגיא טען שקיבל אישור לכך מפרופ’ איתמר גרוטו.

ואכן, בתוך זמן קצר התברר כי המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו, הוא שאישר לשגיא כי אינו חייב להיכנס לבידוד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכבי צהוב
    11/06/2020 11:36
    איתי וייס
  1. כל מילה בסלע מסכים אין מה להןסיף