‘המחנה’, השכן והאקדח: מדוע עצרו השוטרים ילד חרדי בן 13?

ישראל יוספי
|
י"ט סיון התש"פ / 10.06.2020 23:13
שוטרים ביצעו מעצר של ילד חרדי בן 13, ובטרם הוכנס לניידת נערך עליו חיפוש כמו על מחבל. מה קרה? • המשטרה: “הוא בעט בשוטרת, הכה אותה וניסה לקחת את נשקה” • חבר מועצת העיר, שמואל מרציאנו: “זה ילד שלא רואה סרטים בבית, הוא לא יודע מה זה לשלוף אקדח משוטר”

שוטרי משטרת ישראל, בליווי שוטרי יס”מ, ביצעו היום (רביעי) בשכונת קרית יובל בירושלים, מעצר של ילד חרדי בן 13.

בסרטון וידאו שתיעד את המעצר נראה הילד צועד עם השוטרים אל ניידת המשטרה, ואחר כך נערך עליו חיפוש, כשהוא שעון עם שתי ידיו על הרכב, משל היה רוצח או סוחר סמים מסוכן.

אז מה קרה שם?

חבר מועצת העיר ירושלים, שמואל מרציאנו, מש”ס:  “הגעתי בסוף האירוע וכל מה שאני אומר זה העדות של שמחה, האימא של הילד. הכל התחיל מבניית ‘מחנה ילדים’ בתוך ואדי מאחורי הבניין.

“שכן התלונן והזמין פקח מהעירייה שהוציא צו הריסה על ‘המחנה’. היום פקחי העירייה הגיעו עם משאית לקחת את המחנה בשעה 13:00 בצהריים. הילד, בן 13, שכעס קצת, הלך עם חתיכת עץ ודפק על הדלת של השכן שהזמין את הפקחים, וירק עליו בתוך הבית שלו. השכן הזמין משטרה.

״המשטרה הגיעה, והאבא של הילד התערב. רצו לעצור את האבא שמו אותו על הריצפה, הילד ראה את האבא על הריצפה, כאב לו, רצה להפריד בין המשטרה להורים שלו.

“במשטרה טוענים שהוא רצה לשלוף את האקדח של השוטרת. וכך לקחו את הילד והאבא”.

הבנתי שהאבא מאושפז בבית חולים. למה?

“לפני החקירה טען שהוא סובל מכאבים כי שמו אותו על הריצפה ועלו עליו, הוא סובל מכאבים אז הוא בבית חולים, עושה בדיקות”.

אתה מעורב בכל האירוע? 

“לא. אני לא הייתי באזור, באותו זמן הייתי בעירייה, אבל הייתי בדרך לשם. כשהגעתי לשם, האבא היה בניידת והילד בדקו אותו כמו מחבל, לבדוק שאין לו אקדח או סכין, ואז העלו אותו לניידת.

״אני ניסיתי להבין מהמשטרה מה קרה, הם היו בכעס גדול, לא רצו לדבר איתי ולא התייחסו אליי בכלל. לאחר מכן, עליתי לבית להרגיע את האימא״.

בסרטון שהופץ לא ראו שלקחו את האבא למשטרה. 

״הסרטון קרה אחרי שהכניסו את האבא לניידת הראשונה. הם לא היו באותה ניידת. האבא נעצר, האימא בשוק עכשיו, חזרה עם הילד”.

אתה מכיר את המשפחה באופן אישי? הם משפחה נורמטיבית לחלוטין, נכון?

״כן מכיר. בוודאי״.

כי המשטרה טוענת שהילד לקח אקדח… 

״הם טוענים שניסה לשלוף אקדח. זה ילד בן 13 שלא רואה סרטים בבית או מחשב או משחק במשחקים כאלה, שיודע מה זה לשלוף אקדח משוטר״.

זה נשמע לך מופרך?

״כן. לפי מה ששמעתי הוא נגע בשוטרת אולי נגע באזור של האקדח והשוטרת תירגמה את זה שהוא ניסה לשלוף את האקדח”.

למה הילד עלה לשכן ודפק לו על בדלת? 

״ילד בגיל 13 לקח לו שבועות לבנות את המחנה, והשכן בגיל 60 והוא בן 13 הוא ילד. זה ילד. אם האבא היה עושה את זה – אז זה משהו אחר. זה ילד בגיל 13. מה אתה רוצה ממנו?”

 

ממשטרת ישראל נמסר לחרדים 10:

“בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה על סכסוך שכנים הכולל חשד לאיומים, השתוללות וגרימת נזק מצד אב ובנו, הוזעקו למקום שוטרים.

כפי שניתן לראות במצלמות הגוף של השוטרים, האב סרב להזדהות, ניסה להימלט בריצה וכשהשוטרים רדפו אחריו ועצרו אותו, אף התעמת איתם פיזית בניסיון למנוע את המעצר.

במהלך ניסיון ההשתלטות על העצור, בנו שהיה במקום בעט בשוטרת, הכה אותה עם ידיו וניסה לקחת את נשקה בניסיון למנוע ולשבש את המעצר.

במהלך האירוע השוטרת נפצעה ובסיומו השוטרים עצרו את האב ובהמשך עיכבו גם את בנו לחקירה, בסיומה שוחרר הקטין למעצר בית”.