שערוריה: פרופ’ גרוטו פטר טייקון מבידוד – ואדלשטיין רותח מזעם

חרדים 10
|
י"ט סיון התש"פ / 10.06.2020 22:08
במשרד הבריאות שקלו להגיש תלונה נגד המליארדר טדי שגיא שהפר בידוד – אבל אז הוא הציג אישור מפרופ’ איתמר גרוטו • קודם לכן פנה לבר סימן טוב – וסורב • אדלשטיין הורה על בדיקה: “לא אנהג בסלחנות, מצפה לקבל תשובות מהבירור כבר מחר”‎

המיליארדר טדי שגיא נחת בשבוע שעבר בארץ עם מטוסו הפרטי מקפריסין, אבל במקום לשהות בבידוד, כמתחייב לפי ההנחיות של משרד הבריאות, הגיע לחגוג במסיבה עם הזמר עומר אדם – תוך שהוא מצויד באישור של בכיר במשרד הבריאות. כך נחשף הערב (רביעי) בחדשות 12.

עוד באותו הערב חזר המילארדר לקפריסין, שם עבר להתגורר בשנה שעברה יחד עם משפחתו.

הפרשה נחשפה כאשר בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש נגדו תלונה במשטרה בגין הפרת בידוד, עבירה עליה אמור להירשם קנס של 5,000 שקלים.

אלא ששגיא, שהונו מוערך בכ-5 מיליארד דולר, טען כי קיבל אישור לכך מפרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות.

מבדיקת חדשות 12 התברר, כי הטייקון פנה תחילה למנכ”ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב – וקיבל סירוב. אבל הוא לא התייאש: הוא  פנה לפרופסור גרוטו – ממנו קיבל אישור בהתאם לבקשתו.

מטעמו של טדי שגיא נמסר: “טדי שגיא הגיע לישראל כחוק ופעל כחוק לפי ההנחיות המתאימות שקיבל”.

ממשרד הבריאות נמסר הערב כי מתן האישור היה משגה: “מדובר בטעות חמורה בשיקול הדעת ויערך בירור בעניין”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה הערב את מנכ”ל משרדו משה בר סימן טוב לערוך בירור עם המשנה למנכ”ל. כמו כן הורה לבחון את העניין בכל הכלים המשמעתיים העומדים לרשותו. “השר מצפה לקבל תשובות מהבירור כבר מחר”, נמסר מלשכת השר.

אדלחשטיין אמר: “במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכאשר אנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד אשר יסכנו את בריאות הציבור. מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות”.

התנועה לאיכות השלטון: “מעבר לכך שמדובר בכשל ערכי חמור, מדובר כאן בסיכון בריאות הציבור על ידי הממונה הישיר על הנושא. על פרופ’ גרוטו להניח את המפתחות עוד הלילה”.