‘ראוי לעונש’: המחבל בן 14 שרצח את ינאי ויסמן הי”ד למאסר עולם

התקבל ערעור התביעה על עונשו של המחבל בן ה-14 שרצח את הלוחם בסניף של רמי לוי בשער בנימין לפני כארבע שנים • השופט אל"מ בנישו: "המסקנה הערכית כי מעשיו ראויים לעונש מאסר עולם ולעונש זה בלבד"
חיים טוויל
י"ח סיון התש"פ / 10.06.2020 18:39

בימ”ש הצבאי לערעורים גזר היום (רביעי) מאסר עולם על ע.ט רוצחו של ינאי ויסמן הי”ד בפיגוע הקשה בסניף רמי לוי בשער בנימין לפני כ-4 וחצי שנים.

המחבל הרוצח היה בשעת הרצח כבן 14 ו-9 חודשים בלבד.

בגזר הדין בערעור קיבלו השופטים אל”מ נתנאל בנישו, אל”מ אלי בן טובעים וסא”ל משה שילה את ערעור התביעה הצבאית אשר דרשה כי יגזר על המחבל מאסר עולם.

בנוסף גזר בימ”ש על המחבל א.ע קטין נוסף, אשר היה חבר בחוליית הרצח 32 שנות מאסר, ובעצם השאיר את העונש של בימ”ש הצבאי על כנו.

א.ע היה כבן 16 בשעת הרצח, והוא לאו הצליח להיכנס לתוך סניף רמי לוי בו התבצע הרצח, דבר אשר הביא להקלה בעונשו. השניים מצטרפים למחבל שלישי, חבר נוסף בחולייה אשר נשלח למאסר עולם בדיונים קודמים.

מדובר בפסיקה תקדימית, הן בשל גילו הצעיר של ע.ט, והן לאור כך שע.ט הביע חרטה על מעשיו.

השופטים כתבו בפסק הדין: “על אף שיש חשיבות לגיל הנאשם, לקבלת האחריות ולקבלת חרטה, במיוחד על ידי קטין בגילו של ע”ט, אין די בעובדות אלה על מנת לשנות את המסקנה הערכית כי מעשיו ראויים לעונש מאסר עולם ולעונש זה בלבד”.

הפסיקה מגיעה, לאחר שבימ”ש הצבאי לערעורים דן בעררים אותם הגישו שני הצדדים – גם התביעה הצבאית וגם סנגוריהם של המחבלים, בעוד שבעניינו של המחבל א.ט אשר דקר בפועל את ויסמן השופטים קיבלו את ערעור התביעה הצבאית והמירו את עונשו מ-35 שנות מאסר למאסר עולם, בעניינו של המחבל א.ע הם דחו את שני הערעורים והשאירו את העונש על כנו כאמור על 32 שנות מאסר.

כמו כן, גזרו השופטים על השניים סכומי פיצויים לנפגעי העבירה בתיק.

המחבל שרצח את ויסמן הי”ד, תכנן מבעוד מועד, עם שני מחבלים נוספים, לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין.

חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע.

חברי החוליה פצעו תחילה באורח קשה את אבי אביטל שהיה במתחם ולאחר מכן דקרו למוות את סמ”ר טוביה ינאי ויסמן הי”ד, אשר נאבק בגבורה עם המחבלים וסיכל את המשך הפיגוע – ועל כך קיבל צל”ש מפקד פיקוד המרכז על אומץ ליבו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות