מאות חרדים מהשירות האזרחי יזכו למענק חד פעמי I מעקב חרדים 10

מאות חרדים מהשירות הלאומי-אזרחי שיצאו לחל”ת במשבר הקורונה גילו כי אינם זכאים לדמי אבטלה - ויצאו למאבק • סגן שר העבודה והרווחה: הבקשה מוצדקת, צריך להגיש הצעת חוק שתקבע שהם זכאים לדמי אבטלה בעת פיטורין או יציאה לחל"ת • בצלמו: אין הקומץ משביע את הארי
אריה ריבקינד
י"ח סיון התש"פ / 10.06.2020 14:20

המאבק נשא פירות: מאות חרדים אשר משרתים בשירות הלאומי-אזרחי יקבלו מענק חד פעמי ממשרד האוצר.

מאות חרדים אשר משרתים בשירות הלאומי-אזרחי ובבד בבד עובדים למחייתם, אשר יצאו לחל”ת בעקבות משבר הקורונה – ניהלו בחודשים האחרונים מאבק, לאחר שגילו לתדהמתם כי אינם זכאים לקבל דמי אבטלה כמו יתר העובדים במשק, למרות ששילמו מדי חודש ביטוח לאומי.

הנימוק לאפלייה – עליה פורסם לראשונה בחרדים 10: הם מוגדרים כחיילים ואינם זכאים לדמי אבטלה, ולכן מצאו עצמם ברגע האמת נזרקים בין הכיסאות.

ח”כים רבים נלחמו למען המשרתים החרדים, ביניהם ח”כ משה אבוטבול וח”כ מיכאל מלכיאלי, שאף פנו לשרים הרלוונטים בעניין – אך לא נענו עד כה.

בשבוע האחרון הגישו חברי הכנסת קטי שיטרית מהליכוד וחבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה הצעה לסדר דחופה, בה דרשו מהשרה הממונה על השירות הלאומי למצוא פיתרון למצוקה.

היום, במהלך דיון במליאת הכנסת, הגיב ח”כ משולם נהרי סגן שר העבודה והרווחה, וענה שאכן הבקשה מוצדקת, אולם החוק אוסר הענקת דמי אבטלה למי שמשרת בשירות לאומי.

יחד עם זאת הוא הבטיח מענק חד פעמי ממשרד האוצר לכל משרת ומשרת אשר היה אמור לקבל דמי אבטלה, אך אינו זכאי לכך לפי החוק עקב שירותו הלאומי.

בנוסף הודיע סגן השר כי הדיון בנושא יעבור לוועדת העבודה והרווחה שתדון בעניין.

לסיכום המליץ סגן השר לחברי הכנסת שפונים אליו שוב ושוב בעניין פשוט להרים את הכפפה ולהגיש הצעת חוק פרטית שתקבע כי גם מי שמשרת בשירות לאומי ועובד – זכאי לקבל דמי אבטלה בעת פיטוריו או יציאה לחל”ת.

מארגון בצלמו, המלווה את המאבק מתחילתו נמסר: “ראשית אנחנו מברכים על ההבטחה להעניק מענק למשרתים. יחד עם זאת, אין כל ספק שאין הקומץ משביע את הארי. מדובר במשרתים שרוב פרנסתם הינה העבודה השניה . וברגע שהוצאו לחל”ת נותרו מול שוקת שבורה.

“לא ייתכן שדווקא מי שבחר להשתלב ולעזור ייענש ולא יקבל את המגיע לו בזכות. אנחנו קוראים לחברי הכנסת להגיש מיידית הצעת חוק ברוח זו ולהעבירה בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות