רפורמים ונשות הכותל עתרו לבג”צ: רוצים דין משמעתי להגר”ד יוסף 

העתירה הוגשה כנגד הגורמים המוסמכים לנקוט הליך משמעתי כנגד הגר"ד יוסף - נציב שירות המדינה, היועמ"ש, מנכ"ל המשרד לשירותי דת ויו"ר המועצה הדתית ירושלים • הסיבות לתלונה: מתבטא שנים כנגד התנועה הרפורמית, כנגד נשות הכותל וכנגד בית המשפט העליון - והביע תמיכה בגופשטיין
יוסף גרינבוים
י"ח סיון התש"פ / 10.06.2020 13:06

התנועה הרפורמית ונשות הכותל הגישו היום (רביעי) עתירה לבג”צ בדרישה להעמיד לדן משמעתי את הרב דוד יוסף, רב שכונת הר נוף בירושלים בשל מה שהן מכנות “התבטאויות מסיתות ומפלגתיות”.

הגר”ד יוסף הוא רב שכונת הר נוף בירושלים. הוא נחשב עובד המועצה הדתית, אשר כפוף לדין המשמעתי החל על עובדי המדינה.

לפי העותרות, בעודו בתפקידו הציבורי, מתבטא הרב דוד יוסף מזה שנים כנגד התנועה הרפורמית בישראל, כנגד נשות הכותל וכנגד בית המשפט העליון.

העותרות גם מתלוננות שהרב יוסף אף הביע תמיכה ביו”ר ארגון להב”ה, בן ציון גופשטיין, העומד בימים אלה למשפט.

כמו כן, הגר”ד יוסף, החבר במועצת החכמים של ש”ס, הביע תמיכה פומבית וקריאה להצביע למפלגת ש”ס.

העתירה הוגשה כנגד הגורמים המוסמכים לנקוט הליך משמעתי כנגד הגר”ד יוסף – נציב שירות המדינה, היועמ”ש, מנכ”ל המשרד לשירותי דת ויו”ר המועצה הדתית ירושלים.

בעתירה נאמר: “בהתבטאויות אלה הפר הרב יוסף את הדין המשמעתי החל עליו – הן משום שמדובר בהתנהגות באופן שאינו הולם את תפקידו או התנהגות שעלולה לפגוע בתדמית או בשמו הטוב של שירות המדינה  כקבוע בחוק שירות המדינה, והן משום שמדובר על התבטאויות מפלגתיות אסורות בניגוד לקבוע בחוק שירות המדינה”.

עם הגשת העתירה אמרו עורכות הדין מיטל ארבל ואורלי ארז-לחובסקי: “הרב יוסף עושה שימוש במשרתו הציבורית מזה מספר שנים על מנת לבזות ולהסית כנגד התנועה הרפורמית וכנגד נשות הכותל, וכן קורא ללא כחל וסרק לתמיכה במפלגת ש”ס.

“למרות ההפרה הברורה והמתמשכת של הדין המשמעתי החל עליו, לא ננקטו נגדו הליכים משמעתיים. אוזלת היד של נציבות שירות המדינה והגורמים הנוספים האמונים על הדין המשמעתי של רבני שכונה היא חמורה ומחייבת את התערבות בית המשפט. על השירות הציבורי לשקף נורמות של סובלנות וכבוד לציבורים השונים בחברה הישראלית ולהתנער מהתבטאויות מסיתות ומבזות.”

ח”כ ינון אזולאי: “מטרתם של נשות הפרובקציה היא לעורר שיח מסית ופלגני, כמידי ראש חודש הם דורסים את החוק בריש גלי, בצורה אלימה ומעוררת בחילה.

“עתירתם ההזויה כנגד הגאון הגדול הרב דוד יוסף שליט”א, ראויה לכל גינוי. הגאון הרב דוד אשר לא חת מאיש, דיברותיו כולם לשם שמיים, וממשיך בדרכו של מרן הגר”ע יוסף לשיח של דרכיה דרכי נועם, וללא משוא פנים”.

ממרכז ליב”ה נמסר בתגובה לדרישת התנועה הרפורמית להעמיד לדין את הרב דוד יוסף: “בתנועה הרפורמית ממשיכים להתנהל באלימות ולנסות לסתום פיות לרבני ישראל.

“רבני ישראל ימשיכו לומר את עמדתם – עמדת התורה, ללא מורא, וכפי שהציבור בישראל רוצה לשמוע, ומוטב שאותם אלו שהחריבו ומחריבים את היהדות בארה”ב לא יחליטו בשביל הרבנים, ממשיכי שרשרת הדורות היהודית כבר אלפי שנים, מה מותר ומה אסור להם לומר”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחריבות הכותל..
    11/06/2020 09:25
    יוסי
  1. חובת מחאה נגד הרפורמיות שמחללות את קדושת הכותל
    23/06/2020 18:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  2. ראש חודש הזה המוני בית ישראל הלכו ומחו נגד הרפורמיות החוצפניות שמחללות את קדושת הכותל. הכותל היום ראש חודש תמוז היה מלא במתפללים ובמתפללות שמילאו את כל המתחמים, והרפורמיות החוצפניות נאלצו להידחק כמעט מחוץ לרחבה. יישר כח לכל הצדיקים ושבאו והתפללו בכותל ושמרו על קדושתו!