אין התפרצות חדשה בערים החרדיות; חשש מזינוק בב”ב

נתוני התחלואה שהתקבלו מהערים שבהן יש ריכוזי אוכלוסייה חרדית מעודדים: אין חשש מהתפרצות נוספת • עם זאת, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ממליץ לרכז מאמץ מניעתי בבני ברק - שם אותרו מתחילת חודש יוני 46 חולים חדשים • וכמה חולים יש ביתר הערים החרדיות?
תמי גיל
י"ח סיון התש"פ / 10.06.2020 11:58

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם הבוקר (רביעי) את דו”ח נתוני התחלואה בערים שבהן יש ריכוזי אוכלוסייה חרדית, ממנו עולה כי המספרים לא מעידים על התפרצות מחודשת.

ב”ב: 700 תלמידות ו-17 מורות מבית יעקב ו-3 מלמדים בת”ת – לבידוד

עם זאת, במרכז הלאומי למערכה בקורונה מזהירים מפני עליה גדולה יחסית במספר החולים החדשים בבני ברק, זאת לאחר שמתחילת חודש יוני אותרו בעיר 46 חולים חדשים – מקום שלישי בארץ אחרי ירושלים ותל אביב.

שיעור הבדיקות החיוביות הממוצע בבני ברק הוא כ-2%, נתון גבוה יחסית לממוצע הארצי.

מוקדי התחלואה העיקריים של חולים חדשים בעיר הם שכונת הפועל המזרחי ה’, גבעת רוקח, גבעת סוקולוב וקריית הישיבה.

ניתוח נתוני תחלואה בערים אחרות שבהן יש אוכלוסייה חרדית מובהקת העלה כי בבית שמש, במודיעין עילית, בביתר עילית ובאלעד היקף התחלואה נמוך יחסית למרות שמספר הבדיקות לנפש גבוה יחסית.

בחינה של נתוני החולים החדשים מראה כי מתוך 9,260 בדיקות שבוצעו בישובים אלעד, ביתר עילית, בית שמש, בני ברק ומודיעין עילית, התגלו סך הכל 121 חולים חדשים שמהווים שיעור חיוביים של 1.3%.

בבית שמש יש 14 חולים, במודיעין עילית 12 חולים, בביתר עילית 6 חולים, ובאלעד 2 חולים. מדובר בהיקף התחלואה נמוך יחסית ושיעור החיוביים נמוך, למרות שמספר הבדיקות לנפש הוא גבוה יחסית למרות שאיננו אחיד.

לפי דו”ח של המרכז, ניכר כי כרגע לא קיימת התפרצות מחודשת בערים שבהם ריכוזי תחלואה חרדית, אך לצד זאת, לאור העלייה בתחלואה בבני ברק בימים האחרונים ולצד עלייה ברורה בתחלואה במקומות אחרים בארץ, ממליצים לרכז מאמץ מניעתי בבני ברק, הכולל הסברה, בדיקות ואכיפה וכן להמשיך במאמץ בדיקות יציב לניטור התחלואה בערים אחרות של ריכוזי תחלואה חרדית.

במהלך התפרצות מגפת הקורונה בישראל בחודשים מרץ-אפריל הייתה האוכלוסייה החרדית מוקד התפרצות מרכזי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות