הליכוד: “לא נתפשר גם במחיר משבר” • כחול לבן: אנחנו עם בג”ץ

ימינה הגישה את פסקת ההתגברות לחקיקה: "נגמרו התירוצים. מי שיתמוך הוא ימין. מי שיתנגד הוא שמאל. יש רוב מובהק בכנסת בעד. אנחנו מצפים לראות את החלטתה של מפלגת הליכוד. בלי סיפורים. בעד או נגד" • יו"ר הכנסת: "ביהמ"ש העליון צועד בצעדי ענק אל עבר משבר חוקתי"
אריה ריבקינד
י"ח סיון התש"פ / 09.06.2020 21:13

עימות בממשלה?  בכיר בליכוד צוטט הערב (שלישי) על רקע פסילת חוק ההסדרה בבג”ץ, ב’כאן חדשות’: “לא נתפשר גם במחיר משבר, כחול לבן תצטרך להסכים לחוקק את חוק ההסדרה”. בכחול לבן לעומת זאת אמרו  כי “חוק ההסדרה הוא לא חוקי. נדאג שפסיקת בג”ץ תמומש”.

בימינה מבהירים כי יקדמו כבר בימים הקרובים את חקיקת פסקת ההתגברות כפתרון לפסילת חוק ההסדרה.

“הגשנו את פסקת ההתגברות לחקיקה. מי שיתמוך הוא ימין. מי שיתנגד הוא שמאל”, נמסר מטעם הסיעה.

בימינה הוסיפו: “נגמרו התירוצים. יש רוב מובהק בכנסת בעד פסקת ההתגברות. אנחנו מצפים לראות את החלטתה של מפלגת הליכוד. בלי סיפורים. בעד או נגד”.

גורמים בסיעה ציינו הערב כי ימינה תדרוש מחר מיו”ר הקואליציה לעלות את החוק שהגישה איילת שקד של פסקת ההתגברות להצבעה כבר בשבוע הבא.

גורם בסביבת ראש הממשלה צוטט הערב בתגובה: “החלת הריבונות תפתור את רוב בעיית ההסדרה”.

אלא שח”כ בצלאל סמוטריץ’ הפריך את הדברים: “אין לריבונות שום קשר להסדרה. זה ספין שנובע מחוסר הבנה”. לדבריו, “גם כשהחוק הישראלי יוחל צריך יהיה לפתור את הבעיה הקניינית שנוצרה במשך השנים וצריך יהיה בשביל זה את חוק ההסדרה. רק פסקת ההתגברות שתאפשר לחוקק מחדש את חוק ההסדרה תמנע הריסה של אלפי בתים”.

יו”ר הכנסת יריב לוין תקף הערב את החלטת בג״ץ לפסול את חוק ההסדרה: “הכנסת לא תחריש עוד נוכח הפגיעה המתמשכת בסמכויותיה ובמעמדה. בית המשפט העליון רמס היום שוב, כמנהגו הפסול, את הדמוקרטיה הישראלית ואת זכויות האדם הבסיסיות של רבים מאזרחי ישראל”.

הוא קבע: “הפסיקה שניתנה, על פניה בחוסר סמכות, קורעת קרע נוסף בחברה הישראלית ותפגע עוד יותר באמון הציבור בבית המשפט העליון ובשופטיו. בית המשפט העליון צועד בצעדי ענק אל עבר משבר חוקתי שלא היה כמותו בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בע"ה ממשלת הזדון מתמוטטת !
    10/06/2020 09:18
    מרדכי היהודי