148 חולים ביממה האחרונה: 299 מתים • וכמה חלו במוסדות החינוך?

תמי גיל
|
י"ז סיון התש"פ / 09.06.2020 19:44
מספר החולים במוסדות החינוך עומד על 418 • בנו של ראש ישיבת ויז’ניץ, נמצא חיובי לנגיף הקורונה • ארגון הבריאות העולמי חזר בו מהטענה כי קשה להידבק מחולי קורונה א-סימפטומטיים

משרד הבריאות עדכן הערב (שלישי) כי 148 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה.

מניין המתים עומד על 299.

מוקדם יותר היום אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין, בעת סיור בבית החולים סורוקה, כי הנגיף מתפשט בישראל במהירות: “אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ-200 חולים ביממה. אחרי שהיינו ברגיעה מסויימת, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת”.

משרד החינוך עדכן כי מספר החולים במוסדות החינוך עומד על 418 (מתוך כ-2,300,00 תלמידים ומתוך כ-200,000 עובדי הוראה). מוסדות החינוך הסגורים: 137 (מתוך כ-5,200 בתי ספר וכ-20,000 גני ילדים).

21,877 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי (מתוך 2.3 מיליון תלמידים וכ- 200,000 עובדי הוראה).

הבוקר הוברר כי שתי אחיות תלמידות כיתה ב’ וכיתה ה’ בבית הספר ‘בית יעקב מרכז’ אובחנו כחולות בנגיף קורונה לאחר שנדבקו מבן משפחה.

תלמידות הכיתות הרלוונטיות עודכנו בכך ויכנסו לבידוד בהתאם להוראות. על פי ההנחיות, הנהלת בית הספר מתעדכנת מול משרד הבריאות במכלול ההנחיות הנדרשות.

גם בבית הספר החרדי אוליפנט בת”א נשלחו בנות כיתות ד’-ה’ הביתה לאחר שאחד התלמידות חלתה בקורונה.

הרה”צ רבי ברוך שמעון ארנסטר, בנו של ראש ישיבת ויז’ניץ, נמצא חיובי לנגיף הקורונה. בשבוע שעבר ערך בר מצווה לבנו בהשתתפות האדמו”ר הרמ”מ מויז’ניץ, וביום חמישי האחרון הגיע לאדמו”ר מויזניץ למעמד הנחת תפילין לבנו.

בתוך כך ארגון הבריאות העולמי חזר בו מהטענה כי קשה להידבק מחולי קורונה א-סימפטומטיים.

לדברי הארגון, על פי מידע שנאסף ממדינות ברחבי העולם, כ-16% מהאוכלוסייה הם אסימפטומטיים ועלולים להדביק בנגיף. בנוסף מציינים חלק מהמודלים, כי עד 40% משיעור ההדבקה בקורונה עשויה להגיע מא-סימפטומטיים. בארגון קוראים להמשיך בסגרים ובמדיניות הריחוק החברתי.

חולה א-סימפטומטי הוא אדם שנדבק בנגיף הקורונה אך לא פיתח את תסמיני המחלה. חולה סימפטומטי הוא מי שפיתח את אחד או יותר מתסמיני המחלה האופייניים, ובהם חום, שיעול, קוצר נשימה, צמרמורת, כאבי גרון ואובדן חוש טעם וריח.