חגגו ‘שבע ברכות’ בבית כנסת העתיק והוזמנו לחקירה במשטרה

חיים טוויל
|
י"ז סיון התש"פ / 09.06.2020 12:32
משפחות, ילדים ונערים עוכבו על ידי חיילי צה”ל ומשטרה בבית הכנסת העתיק בנערן, הממוקם כ-5 ק”מ צפונית ליריחו, כשחגגו שמחת שבע ברכות במקום • לאחר מספר שעות שוחררו המעוכבים • “עיכבו את מי שיצאו, משפחות עם ילדים ותינוקות. לקחו תעודות, חילקו להם זימונים לחקירות”

אתמול (שני נחגגה שמחת שבע ברכות לזוג צעיר בבית כנסת נערן, הממוקם סמוך ליריחו.

חלק מקבוצת החוגגים עוכבו בכניסה לעיר על ידי חיילי צה”ל, בעוד שאר המבקרים הצליחו להיכנס לבית הכנסת.

ביציאה מהמקום עצרה משטרה את המבקרים, עיכבה אותם זמן ממושך – ואף חילקה לנוכחים זימונים לחקירה.

אחד הנוכחים באירוע תיאר כי בתחילה עוכבו חלק מחברי הקבוצה על ידי חיילים שהיו במקום, ואילו שאר הקבוצה נכנסה לבית הכנסת. כשהסתיימה השמחה עיכבה משטרה שהגיעה למקום את הקבוצה כולה.

“עיכבו את מי שיצאו, משפחות עם ילדים ותינוקות”, סיפר. “לקחו להם תעודות, חילקו להם זימונים לחקירות”.

מארגון חוננו נמסר: “בית הכנסת בנערן הינו מקום חשוב לעם היהודי מבחינה דתית והיסטורית. לא יתכן שיהודים שכל חטאם הוא שרצו לחגוג בבית הכנסת יעוכבו בשעת לילה, כולל משפחות עם ילדים. אנו קוראים לצה”ל ולמשטרה לאפשר כניסה למקום”.

בית הכנסת העתיק בנערן ממוקם כ-5 ק”מ צפונית ליריחו, סמוך לכפר נועימה, בגדה המזרחית של ואדי מכוך, אשר נבנה כנראה במאה ה-6.

מהמשטרה נמסר: אתמול התקבל מידע על מספר גברים נשים וילדים שהגיעו לבית כנסת ביריחו הנמצא בשטח A, האסור לכניסת ישראלים על פי צו אלוף פיקוד המרכז.

כוח צבאי שהגיע למקום עיכב את הקבוצה עד להגעת שוטרים למקום.

לאחר שהוצאו מתחומי האזור ומתוך התחשבות בילדים הקטנים ובשעת הלילה המאוחרת נמסרו על ידי השוטרים זימונים להגיע לחקירה בחשד להפרת צו אלוף וכניסת ישראלים לשטח A.