“חוף לא נגיש עבור אדם עם מוגבלות – הוא כמו בריכה ריקה ממים!”

בפגישה שהתקיימה בין סגן שר הפנים יואב בן צור ונציגי ארגוני הנכים וארגוני זכויות אדם סוכם: 'משרד הפנים יפעל לקידום הנגשת כלל חופי ישראל - הכלליים והנפרדים - לצורך כלל אזרחי ישראל ורווחתם"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התש"פ / 09.06.2020 12:07

פניות רבות שהגיעו לארגוני זכויות אדם, ובראשם ארגון ‘בצלמו’, כמו גם לארגונים הפועלים למען אנשים עם מוגבלות ובראשם ‘סיכוי שווה’, הלינו עם תחילת עונת הרחצה על חוסר נגישות בחופי ישראל, ובפרט לאוכלוסיה הדתית והחרדית – שלהם אין כמעט חופים נגישים.

פניות אלו הועברו במרוכז ללשכת יו”ר השדולה לבעלי מוגבלויות בכנסת ח”כ מיכאל מלכיאלי, אשר מצידו קישר בין נציגי הארגונים ללשכת סגן שר הפנים, בתקווה למציאת פתרון מהיר.

ואכן, אמש התקיימה פגישה חיובית, בה השמיעו נציגי הארגונים את המידע והאפשרויות, ובסופה הוחלט על מיפוי החופים הלא נגישים ועריכת בדיקה כיצד ניתן להנגיש במינימום זמן וללא עלויות גבוהות וכיצד לחלק את הנגישות לרחבי הארץ.

שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’: “חופי ישראל הינם נכס לאומי ששייך לכולם. לא ייתכן שמשאבי הטבע לא יהיו נגישים לכלל האוכלוסיה. נמשיך לפעול לקידום ושילוב והנגשת כל מקום ציבורי. אנו מודים לסגן השר הרב יואב בן צור אשר הביע בפנינו את מחוייבותו לדאוג לכלל הציבור הנזקקים לשירותים אלו, ועל פעילותו לזרז נושא חשוב זה”.

אורן הלמן, מייסד ארגון ‘סיכוי שווה’: “בישראל חיים מיליון אנשים עם מוגבלות תפקודית חמורה. גם להם מגיע לשחות בים, משאב הטבע הגדול ביותר של ישראל. חוף לא נגיש עבור אדם עם מוגבלות – הוא כמו בריכה ריקה ממים! נגישות היא שוויון. אף אחד לא רוצה לחיות במדינה לא שוויונית, בייחוד למי שקשה לו יותר. אנחנו שמחים שסגן השר בן צור וח”כ מלכיאלי מגלים מנהיגות ופועלים לתיקון העוול!”

יובל וגנר, נשיא עמותת נגישות ישראל: “הים הינו משאב אהוב לכלל אזרחי ישראל. בישראל יש כ-600,000 אנשים עם מוגבלויות קשות, יש בנוסף עוד מאות אלפי קשישים, אזרחי מדינה שגם רוצים וזכאים להנות מבילוי בים. על מנת לאפשר זאת קיימת חקיקת נגישות לחופי רחצה במסגרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. בחקיקה זו מוגדרת כמות החופים הנדרשים להנגשה מסך החופים המוכרזים לשימוש הציבור הרחב.

“בחופים אלה נדרשת הנגשה שתאפשר בעיקר לאנשים בכסאות גלגלים וקשיי ניידות. הנגשה זו כוללת חניות נכים, דרכי גישה, שרותי נכים ומלתחות מותאמים, שביל גישה עד  קו המים, לפחות שתי סככות מרוצפות, וכסאות גלגלים המאפשרים כניסה למים.

“מבדיקת עמותת נגישות ישראל נמצא שרוב החופים לא עומדים בדרישות התקנות. שמחנו היום בהחלטת סגן השר יואב בן צור לפעול להנגשת החופים לרווחת אנשים עם מוגבלות ובכלל זה הנגשת החופים הנפרדים לציבור הדתי”.

סגן שר הפנים, יואב בן צור: “מיד עם כניסתי לתפקיד ביקשתי לפגוש את הפעילים המרכזיים העוסקים בזכויות אנשים עם מוגבלות, על מנת להבין את האתגרים, ומתוך רצון לגבש יחד איתם תוכנית כוללת להנגשה מירבית של חופי ישראל. סיכמתי עם הפעילים כי יציגו לי תוכנית מסודרת ומפורטת עם כלל בעיות הנגישות בכל חופי ישראל, ואני מקווה שכבר בעונת הרחצה הנוכחית אוכל להביא בשורה לאוכלוסייה זו”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי: “תנועת ש”ס מחויבת לציבור השקופים והמוחלשים, כך בכל עניין וכך בנושא חשוב זה, בטוחני שפעילות סגן השר הרב יואב בן צור תביא להישגים משמעותיים ובשורות בקרוב בעז”ה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות