ראש ביה”ד של רבני חב”ד: “לא נצא לרחובות ולא נעשה קמפיינים”

אריה ריבקינד
|
י"ז סיון התש"פ / 09.06.2020 00:36
הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, ראש בי”ד רבני חב”ד: “יש בעיה מאוד גדולה, כל אחד שעיניו בראשו מבין שזו סכנה. נפנה לכל אחד שיכול לפעול. מחובתינו להתריע” • ח”כ בצלאל סמוטריץ’ נפגש ברחובות עם אנשי בית הדין במטרה לרתום את חב”ד למאבק ב’תכנית טראמפ’ ולפעולות מחאה

ראש בית דין רבני חב”ד, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, הבהיר הערב (שני), בראיון שהעניק למשה גלסנר, מדוע שיגר את מכתבו לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קרא לו שלא לקבל את תוכנית טראמפ הכוללת בתוכה מדינה פלשתינית.

מה ההתנגדות הגדולה לתכנית שטומנת בחובה לכאורה ‘סוכריות’ מפליגות בדמות ‘סיפוח היסטורי’ ואולי החמצת הזדמנות גדולה? נשאל הרב. 

הגרי”י ירוסלבסקי: “יש בעיה מאוד גדולה. כל אחד שעיניו בראשו מבין שזו סכנה, שמעתי גם מומחים ואנשים שמבינים. טראמפ לא יתן את מה שהוא לא יכול לתת, והערבים יקבלו מה שהם דורשים. לפי התכנית, יסגרו מובלעות של מתנחלים”.

האם בית הדין ידרוש מאגו”י להתנגד אקטיבית לתכנית, והאם בחב”ד יצאו בהצהרות רשמיות?

“נפנה לכל אחד שיכול לפעול. לא נצא לרחובות ולא נעשה קמפיינים. מחובתינו להתריע, כמו שהרבי נלחם על כך שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואין לוותר בעד שום הבטחות. יש פה פיקוח נפש.”

בתוך כך, יניר קוזין, הכתב הפוליטי של גל”צ, דיווח הערב, כי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ נפגש ברחובות עם אנשי בית הדין של רבני חב”ד במטרה לרתום אותם למאבק ב’תכנית טראמפ’ במתכונתה הנוכחית.

לפי הדיווח, סמוטריץ’ ביקש לגייס את חסידי חב”ד גם ברמת פעילויות מחאה נגד התכנית וברמה התקציבית.

במכתב ששיגר הגרי”י ירוסלבסקי לנתניהו – הוא כתב: “כאשר נשמעים היום דיבורים וכו’ והסכמה להקמת מדינת טרור בשטחי יהודה ושומרון,  מבקשים אנו מכבודו שח”ו וח”ו לא יעשה את הטעות לקבל את תוכנית המאה של הנשיא טראמפ הכוללת בתוכה מדינה פלשתינית רחמנא ליצלן, ודי למבין. תוכנית זו תביא רק היפך הטוב והביטחון של ארץ הקודש”.