תרחיש האימים של משרד הבריאות: 5000 מונשמים • שרים: מסע הפחדה

חרדים 10
|
י"ז סיון התש"פ / 08.06.2020 21:43
התרחיש הוצג רק לקומץ שרים שתקפו את משרד הבריאות: “מסע הפחדה מנותק מהמציאות” • גורם במערכת הבריאות: “ההחלטה שלנו כממשלה היא שצריך להיות לערוכים גם לתרחישים קשים. אנחנו לא מסתמכים על ניסים או על משאלות לב

משרד הבריאות נערך לגל קורונה קיצוני: לפני כינוס קבינט הקורונה היום (שני) הציג המשרד תרחיש אימים לגל שני, ומספר מאוד מצומצם של שרים נחשף אליו.

על פי התרחיש, יש להיערך למצב שהגל השני יהיה משמעותי יותר, יכלול מספר רב יותר של חולים, הנגיף יכה חזק יותר – וכי יהיו לא פחות מ-5,000 מונשמים.

על פי הדיווח בחדשות 12, ההערכות הללו לא קרובות לתרחישים שמשרדים אחרים בממשלה וגורמי מקצוע אחרים מעריכים שיקרה.

השרים לא הספיקו לדון בהם בישיבת קבינט הקורונה שנערכה היום.

גורם במערכת הבריאות אמר: “ההחלטה שלנו כממשלה היא שצריך להיות לערוכים גם לתרחישים קשים. אנחנו לא מסתמכים על ניסים או על משאלות לב. כמערכת אנחנו צריכים לדעת להיערך לשלל תרחישי ייחוס – גם קלים וגם קשים”.

שרים שנחשפו לתרחיש, תקפו את משרד הבריאות בחריפות: “זה מסע הפחדה שלא נפסק. לא צריך ללכת לקיצוניות כדי שנבין שצריך להיערך, במיוחד אחרי שהתרחישים של הגל הראשון לא התממשו”.

הם הוסיפו: “תרחיש הייחוס הזה מנותק מהמציאות ומרגיש כמו ‘כסת”ח’. אפשר וצריך לדון בהתפרצות אפשרית של גל שני, אבל זו הגזמה מופרכת”.

בחדשות 12 צוין, כי מתגובת השרים ומההערכות השונות של יתר משרדי הממשלה, נראה שלאנשי משרד הבריאות יהיה קשה לשכנע את השרים בתרחיש אימים כזה. למרות שגם בתוך ישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה מוקדם יותר היום, הייתה הסכמה כללית בקרב הגורמים, שהעלייה במספר החולים מדאיגה ושרק בעוד שבועיים נדע מה היקפה.