ראש בראש מול ש”ס? הבית היהודי מסתערת על המועצות הדתיות

המפלגה נערכת לבחירת ההרכבים החדשים של המועצות הדתיות ברחבי הארץ - והקימה ועדה בראשות הרב אלי בן דהן • "הוועדה תעמוד בקשר עם שותפים קואליציוניים לבדיקת כל האפשרויות ותנסה לפתור בעיות פוליטיות מקומיות שעשויות למנוע מינוי נציגי הבית היהודי"
אריה ריבקינד
ט"ז סיון התש"פ / 08.06.2020 19:13

שר ירושלים הרב רפי פרץ ומנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך שיגרו היום (שני) מכתב לנציגי המפלגה ברשויות המקומיות והודיעו על היערכות הבית היהודי לבחירת הרכבים חדשים במועצות הדתיות.

השניים כותבים: ”בימים הקרובים יוציא שר הדתות מכתב לראשי הערים שיתחיל את תהליך בחירת ההרכבים החדשים של המועצות הדתיות ברחבי הארץ. הבית היהודי, כמפלגה שרואה בשירותי הדת, בנושאי דת ומדינה ובצרכים של הציבור הדתי יעד מרכזי, נערכת לסייע לבחירת ראשי מועצות דתיות מטעם הבית היהודי”.

המפלגה הקימה ועדת היגוי שבראשה יעמוד סגן שר הדתות לשעבר הרב אלי בן דהן ותכלול את מנכ”ל המפלגה ניר אורבך, שלמה תנעמי יו”ר חבר המועצות הדתיות, שרון רואס, סגנית ראש המועצה בקצרין, לוטן פרחי, יו”ר סניף הבית היהודי באזור ואריה פרידמן ראש המועצה הדתית ברעננה.

”מטרת הועדה היא להיות בקשר עם הנציג המוניציפאלי ועם המועמד לראשות מועצה דתית בכל עיר ועיר, ליידע את הנציגים המקומיים בפרוצדורה להקמת מליאת מועצה דתית ובכלים שהוועדה יכולה להעמיד לרשותם”.

הרב פרץ ואורבך פירטו: ”הוועדה תמפה את כל הערים בהן יש מועצות דתיות, תאתר מי המועמדים של הבית היהודי בכל מועצה דתית ותפעל לבחירתו תוך ריכוז מאמצים במועצות בעלי סיכויים גדולים.

”הועדה תעמוד בקשר עם שותפים קואליציוניים לבדיקת כל האפשרויות העומדות על הפרק ותנסה לפתור בעיות פוליטיות מקומיות שעשויות למנוע מינוי נציגי הבית היהודי. המפלגה תעמיד לרשות הועדה ולרשות הנציגים הפוליטיים ייעוץ משפטי שוטף וזמין.

”הנציגים המוניציפאליים, ראשי מועצות הסניפים ונציגי הבית היהודי במועצות הדתיות הם ההנהגה המקומית המטפלת בליבת העיסוק של הבית היהודי: הם נותני השירות לציבור הכללי והמגזרי באמצעות השקפת העולם הייחודית של הציונית הדתית”.

ראשי הבית היהודי הוסיפו: ”הקמת הועדה, כמו גם אמצעים נוספים שננקוט אי”ה בהמשך, נועדה לחזק את ההנהגה המקומית ולתת לה אפשרות לייצג את בוחרי הבית היהודי במישור המוניציפאלי באופן המשמעותי ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה לכתבה כנסו
    09/06/2020 15:31
    יהודי
  1. כאשר הבית היהודי שחבר ללפיד והיו לבדם במשרד הדתות ולא עשו כלום אז עכשיו שהם באופוזיציה יעשו משהו?עולם כמנהגו נוהג.