“תישארו ללא תחבורה ציבורית”: חברות האוטובוסים לקראת קריסה?

חברות התחבורה הציבורית פנו לשרת התחבורה, כדי לקבל מענה כלכלי שיאפשר להם לקבל את כיסוי עלויות ההפעלה שנפגעו בתקופת הקורונה: "בתוך 10 ימים לא נוכל להחזיק את הראש מעל המים" • "מיליוני אזרחים וחיילים יישארו ללא מענה, עשרות אלפי מועסקים יצטרפו למעגל האבטלה"
חרדים 10
ט"ז סיון התש"פ / 08.06.2020 18:52

חברות האוטובוסים בישראל פנו היום (שני) במכתב לשרת התחבורה, מירי רגב, בבקשה לסיוע בעלויות התפעול של התחבורה הציבורית –  אחרת, הם מאיימים:  “צפויים שיבושים קשים בפעילות האוטובוסים ברחבי הארץ”.

במכתב שנשלח מטעם פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, הם הדגישו: “ישראל תישאר ללא תחבורה ציבורית. מיליוני אזרחים וחיילי צה”ל יישארו ללא מענה, עשרות אלפי מועסקי הענף צפויים להצטרף למעגל האבטלה”.

לדבריהם, “לאחר יותר משלושה חודשים של פניות חוזרות ונשנות לפקידי הממשלה, ועל רקע הירידה הדרסטית במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, לא ניתן מענה אמיתי שיאפשר למפעילי התח”צ כיסוי עלויות ההפעלה והמשך תפעול התחבורה הציבורית בישראל”.

הפורום מאגד תחתיו את החברות: אפיקים, קווים, מטרופולין, סופרבוס, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, וגם דן בדרום, בצפון ובבאר שבע.

“משמעות השיבושים בשירותי התחבורה הציבורית בישראל, היא שיתוק המשק באופן מיידי”, הם מזכירים. “תנועתם של מיליוני אזרחים בישראל ועובדים אשר רק לאחרונה חזרו לעבודתם תוגבל, ותימנע הגעתם של עשרות אלפי חיילים לבסיסי צה”ל”.

חברות התחבורה הציבורית הפרטיות מציין כי בעוד עשרה ימים, ב-18 ביוני, יסתיים פרק הזמן בו החברות יוכלו להמשיך להיות רווחיים ולהפעיל את התחבורה במתכונת שגרתית.

“מתום התקופה, החברות תאלצנה לעבור ל’מוד הפעלה הישרדותי’, הכולל צמצום פעילות משמעותי. קריסת ענף התחבורה הציבורית תגרום לעשרות אלפי מפרנסים, בהם נהגי החברות, סדרנים ועובדי תפעול לאבד את מקום עבודתם ולהוביל את משפחותיהם להתרסקות כלכלית. באסטרטגיית היציאה שגיבשה, התעלמה ממשלת ישראל באופן בוטה מענף התחבורה הציבורית תוך שהיא לא מציגה מתווה הולם לפערים הכלכליים הדרמטיים שנוצרו עקב המשבר והותירה את החברות ללא יכולת קיום כלכלית”.

מוקדם יותר היום החליט הקבינט לניהול משבר הקורונה להקפיא את חידוש פעולת הרכבות למשך שבוע ואז לבחון את המהלך מחדש.

רכבת ישראל הייתה אמורה לחדש את פעילותה היום.

בסוף הדיון ראש הממשלה אמר: “הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים את האנד-ברקס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות