נתניהו: החלטנו קודם כל להרים ‘האנד ברקס’, עוצרים את ההקלות

ראש הממשלה מבקש מהציבור להקפיד על ריחוק חברתי ומסיכות: הדבר העיקרי שכל המומחים הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם 'פסח, מצה ומרור' - זה מסכות, מרחק של 2 מטר והיגיינה • בניגוד לדעת נתניהו: החוק שמקנה סמכויות לשב"כ הוקפא ולא יקודם
אריה ריבקינד
ט"ז סיון התש"פ / 08.06.2020 16:37

קבינט הקורונה שהתכנס היום (שני) לאור העלייה במספר חולי הקורונה המאובחנים בישראל, החליט לעצור את ההקלות המתוכננות בימים האחרונים.

נתניהו אמר בתום הפגישה: “סיימנו עכשיו קבינט קורונה. הישיבה נפתחה בסקירה של המומחים, הם מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא”.

הוא הוסיף: ”הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים ‘האנד ברקס’. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים – נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך”.

ראש הממשלה ביקש מהציבור להקפיד על הנחיות הבריאות: ”הדבר העיקרי שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם ‘פסח, מצה ומרור’ – זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של 2 מטר והיגיינה – שטיפת ידיים.

”אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו – אנא הקפידו על הכללים”.

ב’כאן חדשות’ דווח מפי  מקור המעורה בדיוני הקבינט, כי חוק הקורונה אושר אך שונו בו כמה סעיפים. בין השאר, הכרזה על מצב חירום תיעשה על ידי הממשלה כולה, ולא על ידי ראש הממשלה כפי שתוכנן מלכתחילה.

כמו כן, בניגוד לדעת נתניהו ובשל מחלוקת בישיבת קבינט הקורונה, החוק המקנה סמכויות לשב”כ מוקפא ולא יקודם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות