צרות בצרורות: אחרי שפוטר – ראש ישיבת סאטמר בב”ב חלה בקורונה

ראש ישיבת סאטמר בב"ב הגרח"צ מייזליש, חלה בקורונה - ימים ספורים לאחר שפוטר • השתתף בליל שבת ב'טיש' של חמיו - האדמו"ר מויז'ניץ • 'הוועד העליון' של סאטמר מסביר מדוע סגר את בית המדרש ומגנה את "אנשי כת הידוע לשמצה ששכרו קבוצת פוחזים וריקים שילחמו עם השומרים"
יוסף גרינבוים
ט"ז סיון התש"פ / 08.06.2020 00:58

הצרות באות בצרורות: הגאון רבי חיים צבי מייזליש, ראש ישיבת סאטמר בבני ברק, שפוטר בשבוע שעבר מכל תפקידיו בקהילה – קיבל הערב (ראשון) תוצאה חיובית על בדיקת נגיף קורונה.

ראש הישיבה – רבי חיים צבי בן חיה – חש ברע בימים האחרונים, ובשבת בבוקר סבל מחום גבוה.

בליל שבת השתתף ב’טיש’ אצל חמיו האדמו”ר מויז’ניץ, וגם חגג בחתונה שנערכה בשבוע שעבר לבית גיסו מויז’ניץ.

זהו החתן השני של האדמו”ר מויז’ניץ שנדבק בקורונה, לאחר שחתנו – האדמו”ר מויז’ניץ-בית שמש חלה גם הוא בנגיף.

למרות מחלתו, הערב פרסמו חברי ‘הוועד העליון’ של קהילת סאטמר בארץ הקודש מכתב חריף כנגד אנשיו של ראש הישיבה, זאת בעקבות המהומות הקשות בשבת בבית המדרש הגדול שבשיכון בני ברק – לאחר ש’הוועד העליון’ הורה על סגירתו והציב במקום מאבטחים ערבים.

תחילה מסבירים חברי הוועד במכתבם מדוע הורו על סגירת בית המדרש: “היות שבחג השבועות העבר נתהווה על ידי קבוצת אנשי בליעל בקצה מחנינו מהפיכה נוראה בקרב היכל בית המדרש הגדול, עם בזיון ועלבון התורה, חילול קדושת החג והשבת קודש, וחילול בית מקדש מעט, והגיעו עד כדי שפיכות דמים רח”ל, וביותר נתחלל שם שמיים באופן נורא לדאבון לב כל יראי ה’.

“לכן, בכדי שלא יתרחש שוב הדבר, ובכדי למנוע שפיכות דמים וחילול שבת, ובפרט עם ידיעה ברורה שהני אנשי דלא מעלי רוצים לחזור הדבר בשב”ק העבר – אמרנו וענינו הדבר הראוי והנכון אש צריך להיעשות  לדעתנו שלעת עתה יסגרו שערי בית המדרש על שבת קודש, ולכן  הוזמנו על ידינו שומרים נוכרים לסגור דלתי בית מדרשנו בכדי למנוע את חילול הקודש והמקדש ואת יום שבת קודשנו ח”ו”.

אלא שתוכניתם השתבשה: “אולם, לדאבוננו זה דרכם כסל למו מראשיתה ועד היום, ואנשי כת הידוע לשמצה הנ”ל שכרו קבוצת פוחזים וריקים מבנ”י בעצם יום השב”ק שילחמו עם השומרים להזיקם בכל אופני פרעות ורציחה, ובזדון חיללו את השבת קודש בפרהסיא לעין כל, ה’ ירחם.

“לכן אנו פונים בבקשה לכל או”א מאנ”ש שיחיו אשר יראת ה’ נוגעת בלבבו, ואשר כבוד רבותיה”ק יקר בעיניו, סורו נא מעל האנשים הרשעים האלו, חוסו על נפשכם ועל נפש צאצאיכם ולא תתנו יד לפושעים, ולא תסייעו ח”ו – במישרין או בעקיפין – ביד הפורעים הללו.

“רק אדרבה כאו”א יעשה כל מה שביכלתו להשכין שלום וריעות במחנינו, ואנו מצדינו נמשיך בעז”ה למלא את שליחת הקודש מכ”ק רבינו שליט”א לעשות פעלים יסודיים לתקן בדקי קהלתינו על העתיד בסייעתא דשמיא, ובשם ה’ נעשה ונצליח.

“והעושה שלום במרומיו הוא ברחמיו יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, אמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פיטורין של הרב מייזליש
    08/06/2020 14:17
    יוסף
  1. רחמנות על הבן אדם הזה הוא היה המורא דרך של כל הקהילהשל ואנשים שלא סבלו את הנהלה שהכל הולך טוב ויפה אז הם בילבולו לו את השכל שיצא נגד ההנהלה וקרה מה שקרה שנתנו לו מכתב פיטורין