הודה ושחזר: נעצר המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל הי”ד

השב"כ לכד את המחבל שהשליך את האבן ממנה נפגע ונהרג לוחם גולני במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד • החשוד, תושב הכפר יעבד, בן 49 הודה לפני 3 ימים • ראש הממשלה: "מי שמנסה לפגוע בנו - ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם"
חיים טוויל
ט"ו סיון התש"פ / 07.06.2020 19:59

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב”כ, צה”ל ומשטרת ישראל, נעצר ונחקר בשב״כ בשבועות האחרונים נזמי אבו בכר על ביצוע פיגוע השלכת האבן בכפר יעבד בליל ה-12.5.20 – במהלכו נהרג לוחם צה”ל סמל ראשון עמית בן יגאל הי”ד.

החשוד, תושב הכפר יעבד בן 49, מתגורר במבנה שמגגו הושלכה האבן אשר פגעה בחייל.

המחבל נתפס יממה לאחר הפיגוע יחד עם שני חשודים נוספים, והשב”כ הצליב את המידע על מנת לדעת מי מבין השלושה הרג את עמית הי”ד. לפני שלושה ימים הודה במעשה ושחזר אותו.

הודעה על לכידת החשוד נמסרה למשפחת בן יגאל על ידי נציגי צה”ל ושב”כ.

אביו של עמית, ברוך בן יגאל אמר זמן קצר לאחר פרסום ההודעה על לכידתו של המחבל: “30 יום לא עצמתי עין כמו שצריך, 30 יום חיכיתי לטלפון המיוחל. הייתי מחבר את הטלפון בכל לילה לרמקול גדול כדי לא לפספס שום שיחה. אני מרגיש שירדו לי מהלב 200 טון”.

מפקד החטיבה המרחבית “מנשה”, אלוף-משנה יאיר פלאי: “בחטיבה המרחבית ״מנשה״ נערך בשבועות האחרונים מבצע ממושך וממוקד בכל שעות היום והלילה, במטרה לסגור מעגל על המחבל שחשוד בהריגת סמל-ראשון עמית בן יגאל ז״ל. מבצע זה נערך בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון, בהובלת סיירת גולני. נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי הגזרה, ואת הבאתם לדין של אלו שינסו לפגוע בו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על תפיסת המחבל: “אני רוצה לשבח את צה״ל, השב״כ וזרועות הביטחון על שתפסו את הרוצח השפל של עמית בן יגאל ז״ל. אני נתתי הנחייה להרוס את ביתו של המרצח הזה. מי שמנסה לפגוע בנו – ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם”.

עמית בן יגאל הי”ד. צילום: דובר צה”ל

הפיגוע התרחש בעת  שכוח מסיירת גולני ביצע ארבעה מעצרים בכפר. בשעה 04:30 לפנות בוקר סיימו הלוחמים את הפעילות והחלו לצאת מהכפר, ואז הושלכה אבן גדולה מגג הבית האחרון ביציאה מהכפר.

האבן פגעה בראשו של החייל בזווית שגרמה לפגיעה קשה בראשו. הוא פונה בניידת טיפול נמרץ למפקדת החטיבה ומשם לבית החולים רמב”ם בחיפה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בן יגאל הי”ד הוא ההרוג הראשון של צה”ל בפעילות מבצעית מזה שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות