הזכאות לדמי אבטלה תוארך ב-35 יום, תשלמו פחות מכס ומיסי קנייה

ביטול קבוע של מכסים על מוצרים רבים ובהם טלפונים סלולריים, הלבשה ומוצרי חשמל • עובדי ועובדות ההוראה, החינוך וההדרכה הם הקבוצה הגדולה ביותר מבין החוזרים לעבודה • ראש הממשלה: "המטרה כאן היא להניע את המשק, להניע את הגלגלים, להקל עליכם אזרחי ישראל"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התש"פ / 07.06.2020 19:49

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ”ץ החליטו על ביטול קבוע של המכסים ומיסי הקניה הנוגעים לשורה רחבה של מוצרים, בהיקף 1.45 מיליארד שקלים בשנה.

בנוסף סיכמו השניים על הענקת 35 ימי זכאות אבטלה נוספים לזכאים.

בהתאם להמלצת גורמי המקצוע, יחל מניין ימי האבטלה מתאריך 19.4.20 ולא מתאריך 15.3.20.

לפיכך במניין ימי האבטלה לא תכלל התקופה שבמסגרתה הוטלו על המשק הגבלות פעילות משמעותיות בשל משבר הקורונה.

כתוצאה מכך תוארך תקופת הזכאות בהתאם לכללי הזכאות הקיימים בכ-35 ימים.

בנוסף, הוחלט על ביטול קבוע של המכס ומס הקנייה על שורה ארוכה של מוצרים ובהם טלפונים סלולריים, ביגוד והנעלה, מוצרי תינוקות, מוצרי אלקטרוניקה בידורית (טלוויזיות, צגים, רמקולים ועוד), מוצרי חשמל ביתיים, צעצועים ומשחקים ותמרוקים בהיקף של כ-1.45 מיליארד שקלים בשנה.

ההחלטה לבטל באופן קבוע את המכסים התקבלה לאחר שלראש הממשלה ולשר האוצר הוצגה בדיקת אפקטיביות, שהראתה כי הביטול הזמני של המכסים ושל מיסי הקנייה, הביא לירידה משמעותית במחירי המוצרים לצרכן לאורך זמן, גם בהשוואה למגמות במדינות אחרות.

נתניהו וכ”ץ הנחו להמשיך לבצע בחינה תקופתית לעניין רמת המחירים בשווקים אלה, על מנת לוודא שההפחתה ממשיכה להתגלגל לצרכנים.

במסגרת ההחלטה יבוטלו באופן קבוע המכסים ומיסי הקנייה על המוצרים הבאים:

• טלפונים ניידים – 15%
• הנעלה – 12%
• הלבשה וטקסטיל – 6%
• אלקטרוניקה בידורית (טלוויזיות, רמקולים, צגים, ממירים, מקרנים, מגברים, מיקרופונים, אוזניות, כרטיסים חכמים, מכשירי רדיו ועוד) – 15%-30%
• מוצרי חשמל ביתיים מ-6%-12%
• מנורות ונברשות – מ-8%-12%
• צעצועים ומשחקים – 12%
• תמרוקים – 12%
• מוצרים לתינוקות – 12%
• מסגרות ועדשות למשקפיים – 12%

לפי נתוני שירות התעסוקה, עובדי ועובדות ההוראה, החינוך וההדרכה הם הקבוצה הגדולה ביותר מבין החוזרים לעבודה, אך יחד עם זאת מדובר עדיין גם בשתי הקבוצות הגדולות ביותר מבין דורשי העבודה הפעילים (הוראה, חינוך והדרכה – 12.8%, מכירות – 8.3%).

בסך הכול מתחילת החודש נרשמו 6,463 דורשי עבודה, מהם 42.95% פוטרו 26.8% הוצאו לחל”ת, 10.8% התפטרו, ו-19.4% עזבו את עבודתם מסיבה אחרת. לצורך השוואה, בחודש מרס היו 89.6% חל”ת ו-6.4% פיטורים, באפריל 79.2% חל”ת ו-11.8% פיטורין, ובמאי 49.9% חל”ת ו-27.1% פיטורים.

ראש הממשלה אמר: “שר האוצר ואני התדיינו וקיבלנו שני סיכומים להקל על הציבור בעת הזאת. הדבר הראשון זה הארכת משך הזכאות לקבלת דמי אבטלה, והדבר השני זה הקלות במכסים על שורה של מוצרים – טלפונים סלולריים, ביגוד, הנעלה ועוד דברים אחרים. המטרה כאן היא להניע את המשק, להניע את הגלגלים, להקל עליכם אזרחי ישראל”.

שר האוצר ישראל כ”ץ: “לצד התוכנית הגדולה שאנחנו מובילים והוצאנו לדרך להמרצת החזרת מיליון מובטלים לעבודה, אנחנו גם חיפשנו את אותם דברים שיקלו על הציבור בינתיים. הדבר החשוב ביותר כמו שאמר רה”מ, זה להאריך את משך הזכאות לדמי אבטלה לצעירים, לתת לכל אחד חודש נוסף באותו זמן שהמשק היה סגור, נוסיף להם את החודש הזה, כך שברגע שדמי האבטלה עומדים להיגמר הם יקבלו חודש נוסף. זה נותן בשורה למאות אלפי אנשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות