דיין נותן לגיטמציה? “בעייתי ששרים לא מבקרים בבתי כנסת רפורמיים”

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, שעומד לסיים את תפקידו: "מי שלא מסוגל לקרוא לרב רפורמי רב ולרבה רפורמית רבה, עדיף שלא יעסוק בענייני ישראל והתפוצות" • "מקווה וגם מאמין שינקלביץ' תהיה פתוחה לכל הזרמים, וכל החלקים של היהדות בארה"ב"
חרדים 10
ט"ו סיון התש"פ / 07.06.2020 13:06

בעוד חודשים ספורים יסיים הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, קדנציה בת 4 שנים. כעת, לקראת סיום, הוא מרשה לעצמו להסיר את הכפפות.

בראיון לוועידת התפוצות של העיתון ‘מקור ראשון’, העוסקת ביחסי ישראל-תפוצות בעידן שאחרי נגיף הקורונה – אמר דיין: “העובדה ששרים מישראל לא מבקרים בבית כנסת רפורמי היא בעיתית. זה לא ש’לא יוצא’ להם להגיע לשם, אלא שהם מחליטים במודע שלא לבקר בבתי כנסת רפורמים”.

“אני מאחל לשרת התפוצות (עומר) ינקלביץ’ את כל ההצלחה בעולם”, אמר דיין, “ואני מקווה וגם מאמין שהיא תהיה פתוחה לכל הזרמים, וכל החלקים של היהדות בארה”ב”.

דיין הוסיף: “מי שלא מסוגל לקרוא לרב רפורמי רב ולרבה רפורמית רבה, עדיף שלא יעסוק בענייני ישראל תפוצות”.

לך קל להגיד את זה כי אתה לא בהגדרה אורתודוקסי. מי ששומר הלכה, יכול להרגיש מורכבות גדולה ובעיה הלכתית ללכת לבית כנסת רפורמי, אמר לו המראיין צביקה קליין.

דיין: “אני לא מצפה מאורתודוקסי שיבוא לתפילה בבית כנסת רפורמי, אבל להתארח לשיחה, למה לא? זה בסיסי. זה המקום בו רבים מהיהודים מתכנסים בארה”ב. חובתה של מדינת היהודים לכבד את זה ולהגיע אליהם”, טען דיין.

דיין סיפר: “אני זוכר ששר תפוצות לשעבר (-נפתלי בנט) ביקר בבית ספר קונסרבטיבי, אפילו לא רפורמי, ונשפכו עליו אש וגופרית. פה צריך להחליט: האם באמת רוצים לנהל שיח עם יהדות התפוצות?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות