4 ח”כי ‘המשותפת’ הוכנסו לבידוד: הכנסת תפעל השבוע בנוהל חירום

מדובר בח״כ מטאנס שחאדה, ח״כ היבא יזבק, ח״כ עיידה תומא סולימאן וח״כ איימן עודה • מנכ״ל הכנסת הודיע על שורת החלטות חדשות בהתנהלותה של הכנסת בשבוע הקרוב • "ממליצים לחברי כנסת שאינם נדרשים להגיע למשכן הכנסת, להימנע מלעשות זאת"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התש"פ / 06.06.2020 23:17

בתום החקירה האפידמיולוגית שנעשתה על ידי נציגי משרד הבריאות לחבר הכנסת סמי אבו שחאדה, עולה כי ארבעה ח״כים מהרשימה המשותפת נדרשים להיכנס לבידוד.

מדובר בח״כ מטאנס שחאדה, ח״כ היבא יזבק, ח״כ עיידה תומא סולימאן וח״כ איימן עודה.

כמו כן נדרשים להיכנס לבידוד שני מנהלי הסיעה וארבעה אורחים שפקדו את לשכתו של ח״כ אבו שחאדה.

נציגי משרד הבריאות פנו לחברי הכנסת, למנהלי הסיעה ולאורחים הנדרשים להיכנס לבידוד ועדכנו אותם בפרטי החקירה.

כמו כן, עדכנו במקביל את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף בממצאים.

ח”כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת קיבל הודעה ביום רביעי בלילה כי נדבק בקורונה. לפי עדותו, הוא ביקר במקומות שונים ו”נפגשתי עם אלפי אנשים”.

מנכ״ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, פנה הערב (מוצאי שבת) לחברי הכנסת ובאי הבית והודיע להם על שורת החלטות חדשות בהתנהלות של הכנסת בשבוע הקרוב, זאת לאחר שח״כ סמי אבו שחאדה חלה בקורונה ונוכח בידודם הביתי של ארבעה מחברי הרשימה המשותפת.

וכך כתב:

כידוע לכם, לאחרונה חלה עלייה בתחלואת נגיף הקורונה בישראל וכן נתגלו מספר מקרים גם בקרב באי משכן הכנסת. בעקבות זאת התקיימה ישיבה ביום חמישי האחרון של הנהלת הכנסת עם הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות.

לאור זאת, ולאחר שהנחני יושב-ראש הכנסת, ח”כ יריב לוין, הריני לעדכנכם במספר הנחיות הקשורות להתנהלות הכנסת בשבוע הקרוב:

• מליאת הכנסת – מליאת הכנסת תפעל השבוע במתכונת מצומצמת. סדר היום ייקבע בתיאום עם נשיאות הכנסת ויכלול נושאים מוסכמים בהיקף מוגבל. כן תושלם חקיקת ‘חוק המענקים’ על בסיס ההסכמה שגובשה בין יו״ר הקואליציה למרכז האופוזיציה.

• ועדות הכנסת – ועדות הכנסת תתכנסנה באישור יושב-ראש הכנסת בלבד. מחר, יום א’ אושרו להתכנס ועדות שכבר החלו בדיוני חקיקה. ועדת הכספים תתכנס לדיון בנושא ‘חוק המענקים’ וועדת חוקה חוק ומשפט תתכנס לדיון בנושא ‘החוק הנורווגי’. לא תתאפשר כניסת מוזמנים לישיבות ועדה אלא באישור מנכ”ל הכנסת.

• יועצים פרלמנטריים – תותר כניסתם של עד שני יועצים פרלמנטרים לשרים וחברי הכנסת.

• מוזמנים – לא תתאפשר כניסת מוזמנים לחברי הכנסת.

• היעדרות חברי הכנסת – בכוונת יושב-ראש הכנסת לפנות לוועדת האתיקה ולאשר כי היעדרות חברי הכנסת בימים אלו לא תיחשב על חשבון מכסת הימים בהם הינם נדרשים לשהות בבניין.

• עובדי סיעות – כניסתם של עובדי סיעות הכנסת תצומצם. הנחיה מסודרת תינתן למנהלי הסיעות.

אנו ממליצים לחברי כנסת שאינם נדרשים להגיע למשכן הכנסת, להימנע מלעשות זאת. כל באי הבית מתבקשים להקפיד על חבישת מסכה ושמירת מרחק על פי כללי משרד הבריאות. הנחיות אלו יהיו תקפות לשבוע הקרוב.

לקראת סוף השבוע תתקיים הערכת מצב ויישלח מכתב עדכון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות