בלוקים וגז מדמיע: עימותים קשים בשבת בשיכון סאטמר בב”ב • צפו

ראש ישיבת סאטמר בבני ברק פוטר על ידי הרבי ו'הוועד העליון' של חצר סאטמר בקרית יואל החליט על סגירת בית המדרש של סאטמר בשיכון בבני ברק במקום הוצבו מאבטחים וביניהם לבין החסידים התפתחו עימותים • עד ראייה: "שיכון סאטמר נראה בליל שבת כזירת מלחמה"
חיים טוויל
ט"ו סיון התש"פ / 06.06.2020 22:48

שבת סוערת בשיכון סאטמר בבני ברק: לאחר ש’הוועד העליון’ של חצר סאטמר בקרית יואל החליט על סגירת בית המדרש בגדול בשיכון הבני ברקי – פרצו במקום מהומות ועימותים בין חסידים לבין אנשי אבטחה.

העימות המקומי מתרחש בעקבות פיצול בקהילה לאחר ההודעה של האדמו”ר מסאטמר על פיטוריו של ראש ישיבת סאטמר, הגאון רבי חיים צבי מייזליש, מכל תפקידיו בקהילה – ובשל ההחלטה למנוע ממנו כניסה לבית המדרש.

כדי לממש את ההחלטה, שכרה הנהלת סאטמר מאבטחים שאבטחו את המקום כשהוא סגור לאורך כל השבת.

תומכיו של ראש הישיבה ניסו לחדור אל המקום בכוח ובין שני הצדדים התפתחו מהומות בכניסת השבת ובמהלכה.

העיתונאי ישראל כהן דיווח, כי בליל שבת – בעקבות חידוש המהומות ומקרי אלימות בין הפלגים בסאטמר – נראו כ-15 ניידות משטרה נכנסות לשיכון סאטמר ועשרות המאבטחים נשארו במקום כל השבת.

לפי הדיווח, אירועי האלימות נמשכו כל הלילה – עד השעה 6 בבוקר.  נזרקו במקום אבנים, בלוקים ורהיטים על המאבטחים – וגז מדמיע הותז במקום. “שיכון סאטמר נראה בליל שבת כזירת מלחמה”, תיאר.

אנשי הרב מייזליש טוענים כי הצליחו לפרוץ ולהיכנס לבית המדרש וכי ערכו שם תפילות וסעודה שלישית בסיוע המשטרה.

מהמשטרה נמסר: בהמשך לפניות כתבים ובעקבות סרטונים ברשת נעדכן כי התקבל דיווח על קטטה שפרצה בסמוך לבית כנסת בבני ברק. בעקבות הדיווח הגיעו למקום שוטרים, אשר פעלו לשמירה על הסדר הציבורי במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות