הקצין שפיקד על תחנת מודיעין עילית בחקירה הרשלנית – מקודם

סנ"צ עמוס דמרי, מי שפיקד על תחנת המשטרה במודיעין עילית בחקירה הרשלנית של ההתעללות בילדה בת ה-7, יקודם וימונה למפקד תחנת רהט – אחת התחנות המורכבות במגזר הערבי • בדיקת הרשלנות המשטרתית בחקירה טרם החלה, בגלל שהחקירה הפלילית של הפרשה לא הסתיימה
חיים טוויל
י"ג סיון התש"פ / 04.06.2020 23:05

קצין המשטרה שפיקד על תחנת מודיעין עילית בחקירה הרשלנית של פרשת ההתעללות בילדה בת ה-7, יקודם וימונה למפקד תחנת רהט – אחת מהתחנות המורכבות במגזר הערבי.

לפי דיווח של רועי ינובסקי ב’כאן חדשות’,  קידומו של הקצין מתבצע בעוד בדיקת ההתנהלות המשטרתית של מחדלי החקירה טרם החלה, בטענה שהחקירה הפלילית של הפרשה טרם הסתיימה.

לפי הדיווח, במסגרת סבב המינויים שהתקיים השבוע, הוחלט שמי שהיה ממלא מקום מפקד התחנה – והדמות החשובה ביותר בתחנה בזמן מחדלי החקירה שגרמה לבזיון למשטרה – סגן ניצב עמוס דמרי, יקודם ויעבור במסגרת סבב המינויים הקרוב לפקד על תחנת רהט.

מדובר באזור עם פשיעה ברמה גבוהה, ורק באחרונה התרחשו בו כמה אירועי ירי על שוטרים.

המינויים בסבב הנוכחי עדיין לא סופיים, וכפופים לאישור השר לביטחון הפנים, שטרם חתם עליהם.

תחנת מודיעין עילית ספגה לפני כשנה ביקורת קשה על החקירה הרשלנית. מחמוד קטוסה, תושב הכפר הערבי דיר קדיס הממוקם ליד מודיעין עלית, היה עצור כמעט חודשיים בחשד כי ביצע את המעשה, ורק אחרי הגשת כתב האישום בבית הדין הצבאי, התגלו שורה של מחדלים – שחלקם נחשפו כאן באתר חרדים 10.

בין היתר התברר כי המשטרה שינתה את תאריך ומיקום האירוע, וגם לא בדקה את בגדי הילדה. לאחר כחודשיים שבהם שהה קטוסה, שעבד בבית הספר בו למדה הילדה  – במעצר, הודיע הפרקליט הצבאי הראשי על חזרה מכתב האישום  והוא שוחרר ממעצר.

גם לאחר ביטול כתב האישום, סימני שאלה נותרו פתוחים – וספק אם לאור מחדלי חוקרי תחנת המשטרה המקומית שעסקו בחקירת התיק, ניתן יהיה לגלות מה באמת קרה.

לפי ינובסקי, המשטרה הייתה אמורה לבצע בדיקה פנימית של ההתנהלות הכושלת, אבל בסוף נקבע שעד שלא תסתיים חקירת ההתעללות לא תיערך בדיקה – והתיק עדיין תקוע.

בשל כך, קטוסה – הטוען כי הוא חף מפשע, עדיין מוגדר חשוד.

מהמשטרה נמסר לקכאן חדשות’: “הליך הקידום והמיון של קצינים במשטרת ישראל מתבצע באופן סדור ובהתחשב במכלול פרמטרים מקצועיים ואיכותיים, שכולם נבחנים לאורך כל מסלול השירות של כל קצין. מדובר בהליך רב שלבי שמתבצע תוך בקרת איכות מתמדת, באופן שיבטיח כי רק הראויים והמתאימים ביותר יקודמו.

“הקצין מתאים וראוי לקידום ועבר את ההליך במלואו. זאת בדומה לעשרות קצינים וקצינות מוכשרים שהוחלט לקדמם השבוע בדרגה בשל כישוריהם ותפקודם המצויין לאורך השנים במגוון תפקידים. נציין כי חקירת ההתעללות במודיעין עילית עודנה מתנהלת בימים אלו, ואין כיום כל מניעה לקדם מי מהקצינים שהוזכרו בשל אירועי עבר כלשהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות