ה’גביר המעגן’ שחויב במיליון ש”ח: תוציאו נגד בני צו מעצר בינלאומי

בניסיון לשכנע את בית הדין כי אין לו כל השפעה על בנו הסרבן, הציע 'הגביר המעגן' שחויב לשלם מיליון ש"ח לשכור "חוקר פרטי נייטרלי", לעבור בדיקת פוליגרף, כדי לבחון האם היה לו קשר עם בנו או השפעה עליו - ולהישבע בספר תורה • בית הדין דחה את בקשותיו: "אוסף דברי ליצנות"
חיים טוויל
י"ג סיון התש"פ / 04.06.2020 22:26

הפרשה שנחשפה בחרדים 10: אביו של סרבן גט, שחויב לפני חודש לשלם קנס של יותר ממיליון שקלים בטענה כי הוא אחראי לכך שבנו מסרב לתת גט – הגיש בקשה להוצאת צו מעצר בינלאומי נגד בנו.

זאת, כדי להוכיח כי הוא אינו מעורב בפרשה.

‘העליון’ פסק: האב ישלם 5,000 ש”ח על כל יום עיגון – כמיליון ש”ח

בבקשה שהגיש האב לבית הדין הרבני הוא הציע שיערכו לו בדיקת פוליגרף, כדי לבחון האם היה לו קשר עם בנו או השפעה על כך שאינו נותן גט לאשתו. בנוסף הוא הציע לשכור “חוקר פרטי נייטרלי” כדי לבחון את הקביעה לפיה הוא עומד מאחורי עגינותה של כלתו. אולם, בקשותיו נדחו.

מדובר בהתפתחות נוספת בפרשת עגינות קשה.

המדובר בבני זוג שהתגוררו בארצות הברית. לפני כ-15 שנה, במהלך ביקור בישראל, לקתה האישה באירוע מוחי קשה והפכה לנכה ומוגבלת. דווקא אז, בעודה מוטלת על מיטת חוליה, נטש אותה הבעל ושב לארה”ב כשהוא מותיר אותה במצבה הקשה לגדל לבדה את שני ילדיהם ומסרב מאז לשחררה בגט מנישואיהם.

כבר לפני 6 שנים, לאחר שהגישה האישה תביעת גירושין, פסק בית הדין הרבני האזורי בתל אביב בראשותו של הרב שלמה שטסמן כי הבעל חייב ליתן גט לאשתו, אולם הבעל סירב לקיים את פסק הדין.

לדברי האישה, אבי הבעל שהינו ‘גביר’ ואיל הון מאחת החסידויות – שמרכזה בישראל –  הוא זה שעומד מאחורי עיגונה. טענה זו נבדקה והוכחה בבית הדין כנכונה, בעקבות עדים שנחקרו בבית הדין וראיות שהובאו, בין השאר על ידי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, בראשות הרב אליהו מימון, שפעלו בארץ ובארצות הברית כדי לטפל בתיק.

לפני כארבע וחצי שנים, כאשר הגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, הם זומנו לעדות בפני בית הדין הרבני בתל אביב ובמסגרת זו עוכבה יציאתם מהארץ. לאחר שבית הדין הרבני בתל אביב שוכנע כי אביו של סרבן הגט מסייע ותומך בבנו בעיגון האישה, החליט בית הדין לראשונה ובאופן תקדימי להטיל על האב סנקציות בגין בזיון בית המשפט אף שאינו בעל דין ישיר בהליך.

האב ניהל נגד בית הדין הרבני הליכים בבית המשפט העליון. עתירתו, שכללה בין היתר בקשה לבטל קנס כספי יומי שהוטל עליו על ידי בית הדין בסך 5,000 שקלים – נדחתה לאחרונה.

השופטים מתחו עליו ביקורת קשה, וקבעו כי “התגבשה באופן מובהק התשתית העובדתית המצדיקה הטלת סנקציה” עליו.

לפי דיווח של יקי אדמקר בוואלה, לאחר הפסיקה, האב הביע נכונות לשלם את הקנס שהוטל עליו, אך ניסה להוכיח בפני בית הדין כי אין לו קשר עם בנו בשנים האחרונות, ולטענתו – גם לא השפעה על כך שהוא מסרב לתת גט לאשתו.

מלבד צו מעצר, חוקר פרטי או בדיקת פוליגרף, האב ביקש גם לערב את השב”כ כדי שיבחן את פלט השיחות שלו בשנים האחרונות כדי לאמת את טענתו שלא היה לו קשר עם בנו. הוא גם הביע נכונות להישבע על פי התורה שלא היה לו קשר עם בנו וכן להתקין ציתותים בדמות הקלטה או מצלמה כדי להפריך את הטענות נגדו.

אב בית הדין האזורי בתל אביב, שלמה שטסמן, שניהל את התיק בשנים האחרונות, קבע בתגובה כי הבקשה אינה “אלא אוסף של דברי ליצנות”, ולדבריו “הפעם, דומה שהדברים אינם רק עולים כדי בזיון בית הדין אלא גם כדי בזיון בית המשפט העליון”, זאת לאחר פסיקת בית המשפט שדחתה את עתירתו של האב נגד הסנקציות שהוטלו עליו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות