זוהר התריע מפירוק הממשלה, כחול לבן השיבה לליכוד ב’עקיצה’ מתגרה

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הזהיר בבוקר כי אם חילופי האשמות בתוך הממשלה יימשכו - הדבר עלול להביא לפירוקה • במפלגה של בני גנץ החזירו בציוץ מתגרה וציינו את הישגי השרים שלהם מול שרי הליכוד • ח"כים בכחול לבן: צריך לשנות גישה ולהיות יותר לוחמניים כלפי הליכוד • גנץ הסכים
חרדים 10
י"ב סיון התש"פ / 04.06.2020 18:44

רק התחתנו וכבר מתקדמים למדרגות הרבנות: סיעת כחול לבן פרסמה היום (חמישי) בחשבון הטוויטר של המפלגה ציוץ מתגרה בליכוד, בו הסיעה מתפארת – תחת הכותרת “רק התחלנו” – בהישגים אליהם הגיעו השרים מטעם המפלגה עד כה.

בציוץ שפורסם בעמוד הרשמי של המפלגה צוינו משרד המשפטים בראשו עומד אבי ניסנקורן, שם הודגש “חיזוק שלטון החוק” כהישג – ועקיצה מול אמיר אוחנה. במשרד הרווחה בראשותו עומד איציק שמולי ממפלגת העבודה, סומן התקציב של 250 מיליון שקלים שהועבר לאוכלוסיות השונות ביניהן אזרחים וותיקים, נכים ונפגעי קיזוז דמי האבטלה.

במשרד התיירות, בראשו עומד אסף זמיר, הודגשו 300 מיליון השקלים שהועברו לענף המלונאות. במשרד התרבות, בראשות חילי טרופר, הוזרמו  200 מיליון שקלים  לעולם התרבות בישראל – בעקיצה לעבר מירי רגב.

 

הציוץ צץ לאחר שהבוקר התייחס  יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר בתכנית ‘מרציאנו-סגל’ בגלי צה”ל, לחילופי ההאשמות בין הליכוד לכחול לבן.

“הממשלה הוקמה למען מדינת ישראל ולא למענינו הפוליטיקאים”, אמר זוהר. “כשאני רואה את הכנסת מתפקדת אני מבין שעשינו את ההחלטה הנכונה. כחול לבן הם לא בובות על חוט. צריך לזכור שהם לומדים את התיקים והמשרדים שלהם כי הם לא מגיעים עם אותו ניסיון של שרים ואני יודע שיש שיתוף פעולה מלא. אני משתף איתם פעולה לחלוטין”.

זוהר הגיב גם לדברים שאמרה השרה רגב בריאיון בידיעות אחרונות נגד בני גנץ וטען: “נגרם לה עוול נוראי. הם שאלו אותה שאלות והפכו את השאלות לתשובות של מירי”.

הוא הוסיף: “כל הוויכוחים הציבוריים האלה לא פוגעים בקואליציה ולא מסכנים אותה ולא מערערים אותה בקצת כרגע. אבל אני רוצה להגיד דבר אחד – שגם אמרתי אותו לבני גנץ: אם התקיפות האלה יימשכו, תגיע הידרדרות ומאוד קשה לעצור אותה. אם המתקפות בינינו לא ייפסקו הממשלה תתפרק. לכן אני קורא לכל הצדדים להרגיע, להסתכל על האזרחים ולדאוג לצרכים שלהם ולאינטרסים שלהם בלבד”.

אתמול נרשמה עקיצה נוספת מטעם כחול לבן. בציוץ בחשבון הטוויטר של כחול לבן נכתב: “לראשונה זה שנים, כולם מבינים שיש אוזן קשבת במשרד התרבות בהובלת שר התרבות והספורט חילי טרופר”.

רגב מצידה לא נשארה חייבת: “כחול לבן תפתחו את האוזניים: גם מסע החנופה לבייס שלכם לא ישנה את העובדות. לא תוכלו למחוק את המהפכה שהבאתי לעולם התרבות בישראל, עליה יעידו מאות הרשויות ומוסדות התרבות שפרחו בתקופת כהונתי אחרי שהודרו מעוגת המשאבים לאורך שנים. עולם התרבות והספורט בישראל היו מהראשונים בעולם שחזרו לפעילות בתקופת משבר הקורונה, כולל פתיחת הליגות”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, כמה חברי כנסת בכחול לבן הביעו תרעומת בישיבת הסיעה האחרונה בכנסת על כך שהמפלגה אינה מגיבה בנחישות ואינה מתקוממת מול אמירות שמגיעות מתוך הליכוד.

חברי הכנסת מיקי חיימוביץ’, אורית פרקש הכהן ואסף זמיר התלוננו בפני יו”ר המפלגה בני גנץ על כך שהמפלגה שותקת ולא תוקפת אמירות מצד הליכוד שנוגדות את האג’נדה של כחול לבן.

חברי הכנסת נתנו כדוגמה את הדברים שאמר נתניהו בבית המשפט ביום פתיחת משפטו וכן את הפרסומים בעניין חוק הקורונה שנטען שהוא פוגע בזכויות אדם.

לטענתם, המפלגה לא הגיבה בזמן לשני האירועים ולא הגיבה מספיק בקשיחות אליהם. הח”כים דרשו לשנות גישה ולהיות יותר לוחמניים כלפי הליכוד במקרים דומים שיקרו בעתיד.

גנץ עצמו הגיב ואמר שהוא מקבל את הטענה ושהדברים ייראו אחרת להבא ויתוקנו.

שר התיירות אסף זמיר התייחס הבוקר לדברים בריאיון לירון דקל וחיים לוינסון ברשת ב, ואמר: “השותפות עם הליכוד היא שותפות של הראש ולא של הלב – אירוע רציונלי ולא אמוציונלי ויש לי קשיים איתו. במקומות שבהם נפגעים הערכים שלנו צריכים להגיב בצורה יותר תקיפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות