אחרי השבתה של יותר מ-70 יום: הרכבות יחזרו לפעול החל מיום שני

שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו: תנועת הרכבות תתחדש כמתוכנן - למרות העלייה בהדבקה בקורונה בימים האחרונים • ברכבת ישראל נערכים לשמירת ההנחיות - עטיית מסכות, ריחוק חברתי ומדידת חום לנוסעים
חרדים 10
י"ב סיון התש"פ / 04.06.2020 12:09

אחרי השבתה של יותר מ-70 יום: ביום שני הקרוב תחודש תנועת הרכבות במדינה. כך החליטו שר הביאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה היום (חמישי) כי נוסעי הרכבת יידרשו לעטיית מסכות והקפדה על ריחוק. לנוסעים ימדד חום בכניסה לתחנות.

השבתת תנועת הרכבות החלה ב-26 במרץ השנה, כחלק מהצעדים החריפים שנעשו להשתלטות על מגיפת הקורונה, ובמקביל לצמצום ניכר בפעילות התחבורה הציבורית באוטובוסים.

אולם, בעוד תנועת האוטובוסים כבר חודשה בהדרגה לאחר חג הפסח, השבתת הרכבת נמשכה בין היתר בגלל החשש שלא ניתן יהיה לשמור על ריחוק מינימלי בשעות השיא ולמנוע התקהלויות המוניות.

בהמשך הוחלט לחדש את פעילות הרכבת ב-8 ביוני, בין היתר גם כדי לאפשר את השלמת העבודות השונות ברכבת ישראל שהואצו בזמן ההשבתה הכפויה.

לנוכח עליית קצב ההדבקה בקורונה בשבוע האחרון עמד סימן שאלה סביב חידוש תנועת הרכבות – אך היום החליטו השרים לדבוק בתכנית המקורית.

“הציבור מייחל ומצפה לחזרת הרכבת שהפעלתה תסיר את הלחץ על מערכות האוטובוסים ותאפשר נגישות תחבורתית לאזרחי ישראל”, אמרה השרה רגב.

לדבריה, “אנו נעקוב ונוודא כי הציבור שומר על הכללים, תוך הקפדה על הריחוק החברתי, חבישת מסכות ומניעת כניסת נוסעים עם חום למתחם התחנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות