מח”ש: לא יכולים לחקור הפריצה של השוטרים לבית של הדיקמנים

מח"ש לא תחקור את הפריצה של השוטרים לבית הזמרים החרדים יולי ורולי דיקמן בערב חג שביעי של פסח - אבל הטיפול הועבר למחלקה לפניות ותלונות במשטרה שתחקור את הפרשה • ארגון 'בצלמו': שמחים שגם מח"ש מבין שישנם דברים שחובה לבדוק בהתנהגות והתנהלות המשטרה
חיים טוויל
י"א סיון התש"פ / 03.06.2020 15:56

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים לא תחקור את הפריצה של השוטרים לבית הזמרים החרדים יולי ורולי דיקמן בערב חג שביעי של פסח, משום שזו הייתה חוקית. עם זאת, המחלקה לפניות ותלונות במשטרה תחקור את הפרשה.

כפי שדוווח בחרדים 10, האחים שידרו באינטרנט מביתם את תפילת החג, כאשר שוטרים פרצו פנימה מהמרפסת – והפסיקו את השידור, בטענה שהאחים הקימו רעש חזק וחריג, בניגוד לחוק.

בתלונה שהגיש היועמ”ש של ‘בצלמו’, עו”ד מיכאל ליטווק, הובהר כי טענות המשטרה מתייחסות לשעות המנוחה אך במקרה זה  המדובר היה בשעה עשר בבוקר, והאחים פעלו ברמת הדציבלים המותרת ולא בשעות המנוחה.

“לשוטרים לא הייתה כל סמכות לבצע פריצה לשם הפסקת הרעש”, נכתב בתלונה.

בתגובה ששוגרה ממח”ש נאמר, בין היתר: “העובדות והטענות המפורטות אינן מתייחסות לנושאים המצויים בתחום טיפולה של המחלקה לחקירות שוטרים.

“מח”ש מוסמכת לחקור חשדות הנוגעים לביצוע עבירות פליליות בלבד.. שעונשן המרבי הוא מעל שנת מאסר. בחינת התלונה העלתה, כי היא אינה נופלת במסגרת זו, ולכן מח”ש אינה הגורם המוסמך לתת מענה לפניינתך והיא מנועה מלהמשיך בטיפול בעניין”.

עם זאת, במחלקה מציינים: “מאחר שמהחומר הקיים בתיק עולים עניינים שיכול ומצויים בתחום סמכותם של היחידה לתלונות ציבור במשטרת ישראל, החומר מועבר לבחינתם”.

שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’, אמר בתגובה: “לדעתנו מדובר בעבירה פלילית. יחד עם זאת, אנחנו שמחים שגם מח”ש מבין שישנם דברים שחובה לבדוק בהתנהגות והתנהלות המשטרה. בטוחנו שבדיקה ממצה תוכיח שמדובר בהתנהלות שגויה. אנחנו מקווים שיופקו הלקחים בהקדם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות