פרופ׳ סיגל סדצקי: “חשבתי שאולי הנגיף ילך לישון במאי וזה לא קרה”

ראש שירותי בריאות הציבור הבהירה: "יש עונתיות בנגיפים אך זה לא קרה פה - אנחנו במצב שנזרעים זרעים מאוד מסוכנים" • "הדלקנו נורות אדומות והדרג הפוליטי לא החליט עדיין מה לעשות בקשר אליהן"
חרדים 10
י"א סיון התש"פ / 03.06.2020 12:51

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הפרופסור סיגל סדצקי התראיינה היום (רביעי) בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב ואמרה לקרן נויבך כי היא מוטרדת מהמצב שכן מחלת קורונה חוזרת.

“חשבתי שאולי הנגיף ילך לישון בחודש מאי וזה לא קרה. יש עונתיות בנגיפים אך זה לא קרה פה – אנחנו במצב שנזרעים זרעים מאוד מסוכנים”.

פרופסור סדצקי ציינה: “יש שלושה מצבים שבהם אנחנו סבורים שנכון לבצע בדיקות סקר: בתי אבות, בתי ספר ובמשפחות של המגעים כי שם ראינו התפשטות מהירה ונרחבת. השאלה היום מה משמעות המקרים שאנחנו רואים, לאן זה יתפתחו ומה צריך לעשות – זאת שאלת מיליון הדולר, ואין לכך תשובה חד משמעית”.

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה גם להתפרצות המתמשכת של הנגיף במערכת החינוך: “בתי הספר הם מקור הדבקה וזה לא מפתיע כי הכיתות גדולות וקשה לשמור על ריחוק של שני מטרים. רואים חולים מפושטים בארץ ומספרים גדולים. התפקיד שלנו זה להיות על הנתונים. הדלקנו נורות אדומות כשלושה ימים לפני המקרים בגמנסיה”.

היא הוסיפה: “בהתחלה אמרו שיפתחו לפי ההנחיות אבל בפרקטיקה הבינו שקשה לשמור על כך במציאות של מדינת ישראל, ואז התחילו פשרות. הדלקנו נורות אדומות והדרג הפוליטי לא החליט עדיין מה לעשות בקשר אליהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות