“פלשתינים הפגינו יחד עם השחורים והרסו כמה בתי כנסת בלוס אנג’לס”

אייל דהן, ישראלי שמתגורר בלוס אנג'לס מספר בשיחה עם 'ישראל היום' על הביזה והמהומות: הם פירקו את בתי המרקחת, גנבו את כל התרופות. כל חנויות האלקטרוניקה הרוסות • "היו פלשתינים שניצלו הזדמנות להרוס את בתי הכנסת. ראיתי דגלי פלשתין ואותם צועקים 'לשחרר את פלשתין'"
חרדים 10
י"א סיון התש"פ / 03.06.2020 12:18

כבר כמעט שבוע שבערים הגדולות בארה”ב מתנהלות הפגנות, מהומות, מעשי ביזה, ושריפות.

אייל דהן, ישראלי לשעבר שמתגורר בלוס אנג’לס כבר 41 שנים, סיפר בשיחה עם חנן גרינווד מ’ישראל היום’:  “האזור שבו אנו חיים נראה כמו אזור מלחמה. הצבא ברחובות, עסקים שנשרפו ורוסקו. הם פירקו את בתי המרקחת, גנבו את כל התרופות. כל חנויות האלקטרוניקה הרוסות. זה התחיל גרוע, ובגלל שהשוטרים לא לחצו עליהם זה הפך לעוד יותר גרוע”.

דהן, ספק בגדים וותיק, מספר על קריסה של עסקים שעוד לא הספיקו להתאושש ממגיפת הקורונה, ועל פלשתינים שהשחיתו בתי כנסת בחסות המהומות, תוך שהם מניפים דגלי פלשתין.

“יש כאן בלגן עצום. ביום שבת וראשון היה טרור, כל העיר הייתה גמורה. אתמול היה כביכול קצת שקט, אבל כשהגיע הלילה התחילו שוב הפריצות והביזה. בניגוד למצב בימים הראשונים, כרגע 90 אחוזים מהמפגינים שקטים, אבל ה-10 אחוזים שמגיעים מאחוריהם ביצעו ביזה ונזק אדיר.

“הביאו את הצבא והם התחילו לשמור על הקניונים הגדולים, אבל כל החנויות הקטנות, שבקושי שורדות, אכלו אותה. לצבא אסור לעצור את האזרחים אלא רק לשמור על מקומות מסויימים”.

במהלך המהומות נפגעו ונהרסו מספר בתי כנסת, בהם אחד בשכונת בוורלי הילס.

דהן מדגיש כי לא מדובר לטעמו במפגינים תמימים שמוחים נגד מותו של ג’ורג’ פלויד, השחור שנחנק למוות בידי שוטר. “היו פלשתינים שניצלו את ההזדמנות להרוס את בתי הכנסת. ראיתי דגלי פלשתין ואותם צועקים ‘לשחרר את פלשתין’. אני לא מאמין שמדובר במפגינים השחורים שביצעו את הנזק הזה”.

הוא הוסיף: “אני מכיר אנשים שנפגעו בשיקגו, באוקלנד, בניו יורק וכמובן בלוס אנג’לס. העסק שלי סגור כבר שלושה חודשים בגלל הקורונה, ועכשיו גם בגלל המהומות. הרבה אצלנו אומרים שלא יפתחו מחדש. העסק בקושי החזיק מעמד לפני הקורונה והם התלבטו אם לפתוח. עכשיו עדיף להם לקחת את הכסף מהביטוח וזהו. אנחנו יודעים שבארץ דואגים אבל אנחנו שומרים על עצמנו ולא מחפשים צרות. כל השכנים שלנו עם נשקים. לנו אין עדיין, אבל אני מתכנן לקנות. הייתה שמועה שפורצים ביקשו להיכנס לבתים מאוכלסים. למזלנו זה עוד לא קרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות