תביעה ייצוגית של 5 מיליארד דולר נגד גוגל: עקבה גם ב’גלישה בסתר’

תביעה ייצוגית על סך 5 מיליארד דולר שהוגשה נגד גוגל חושפת: חלון "גלישה בסתר" אינו מגן על פרטיות הגולשים - וגוגל ממשיכה לאסוף נתונים אחרי היסטורית החיפוש שלהם
חרדים 10
י"א סיון התש"פ / 03.06.2020 11:46

תביעה ייצוגית על סך 5 מיליארד דולר שהוגשה בימים האחרונים חושפת כי חלון ‘גלישה בסתר’ אינו מגן על פרטיות הגולשים – וחברת גוגל ממשיכה לאסוף נתונים ולעקוב אחרי היסטורית החיפוש של הגולשים המשתמשים באפשרות המציעה, לכאורה, אנונימיות מוחלטת. כך מדווח ערוץ 7.

לפי משרד עורכי הדין בויס שילר ופלקסנר שהגיש את התביעה הייצוגית בקליפורניה, מדובר בצעד לא חוקי מצד גוגל שגרמה לגולשי האינטרנט להאמין כי נתוני הגלישה וההעדפות שלהם נותרו חסויים, אך בפועל היו נתונים תחת מעקב.

עורכי הדין הגישו את התביעה עבור מיליוני גולשים שהשתמשו באפשרות הזו החל מתאריך 1 ביוני 2016.

לפי הדיווח בערוץ 7, גוגל עצמה מכחישה כי התחייבה אי פעם שחלון “גלישה בסתר” מאפשר אנונימיות וחסיון מפני איסוף נתונים על העדפות הגלישה של המשתמש.

דובר גוגל אמר: “כפי שאנו מצהירים בבירור, בכל פעם שאתה פותח את מנוע החיפוש שלך על מצב ‘גלישה בסתר’, אתרים יוכלו לאסוף מידע על פעילות הגלישה והחיפוש שלך. איסוף היסטוריית החיפושים של הגולש, אפילו במצב של גלישה בסתר, יכול לאפשר לבעלי אתרים להעריך טוב יותר את ביצועי האתר שלהם, התוכן, השיווק והמוצרים שהם מציעים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות