אגו”י עונה לבעלזא: ‘מתאמצים בכל הכוח להשיג תפקיד בכיר לאייכלר’

מזכ"ל אגו"י חנוך זייברט, עונה 'למזכירות בי"ד קהל מחזיקי הדת בעלזא' על צו המניעה שקיבלו ח"כי הסיעה: "סדר מינוי התפקידים בין נציגי אגו"י הוא כפי סדר המקומות ברשימה" • "המאמצים למינוי נציג בעלזא בתפקיד בכיר נעשים בהשתדלות מלאה" • "נסכים לקיים דיון בבי"ד מקובל עלינו"
אריה ריבקינד
י' סיון התש"פ / 02.06.2020 19:37

אגודת ישראל השיבה היום (שלישי) על מכתב ‘צו המניעה’ ששיגר לח”כי הסיעה בית הדין של חסידות בעלזא.

במכתב שנשלח ‘למזכירות בי”ד קהל מחזיקי הדת בעלזא’, עליו חתום חנוך זייברט, מזכ”ל אגו”י, הוא  מזכיר תחילה כי “נתנה התחייבות בכתב, לפנים משורת הדין, לכהונה שלמה של נציג בעלזא לקדנציה זו  בכל תוצאה שתהיה בבחירות”.

הוא מוסיף: “כפי המקובל לאורך השנים סדר מינוי התפקידים בין נציגי אגו”י הוא כפי סדר המקומות ברשימה”. עוד הוא מציין: “ההחלטה על מינוי התפקידים בקדנציה זו היא בהתאם לנוסח ההסכם שנחתם באגו”י”.

זייברט מדגיש: “המאמצים למינוי נציג בעלזא בתפקיד בכיר מתקיימים בימים אלו בכל הכוח ובכל דרך בהשתדלות מלאה כמוסכם. עם זאת, יודגש, אין קשר בין האמור בסעיך זה לבין חלוקת התפקידים בסיעה”.

מזכ”ל אגו”י מודיע לדייני בית הדין: “באם תשובה זו אינה עונה על מכתבכם, נסכים לקיים דיון בבי”ד מקובל עלינו”.

 

 

כפי שדווח בחרדים 10: בית הדין שיגר אתמול ‘צו מניעה’ נגד “קביעת תפקידים בין חברי אגודת ישראל” כולל מינוי חבר הכנסת יעקב טסלר לתפקיד יו”ר הוועדה לפניות הציבור.

המכתב שוגר לחברי הכנסת יעקב ליצמן, מאיר פרוש ויעקב טסלר, לאחר שוועד חסידי בעלזא טען כי בהודעה שהוציא יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יעקב אשר, להנהלת הקואליציה נכתב כי יו”ר הוועדה לפניות הציבור יהיה ח”כ יעקב טסלר – מבלי שניתנה לו סמכות לכך.

אלא שלמרות הצו, לפי סדר היום של הוועדה שפורסם באתר הכנסת,  מחר תתקיים “בחירת יו”ר הוועדה חה”כ יעקב טסלר”.

בלשכת ח”כ יעקב טסלר, איש סיעת ויז’ניץ באגו”י אמרו לחרדים 10: “המכתב לא נשלח אלינו ולא לפניות הציבור, אלא לכלל בעלי התפקידים באגו”י. וכל התפקידים כבר אושרו. התפקיד כבר אושר במליאה ובוועדת הכנסת והכל נעשה בתיאום”.

מלשכת פרוש נמסר: “באגודת ישראל נושאים כאלה נסגרים בנועם ובין החברים ולא בתקשורת”.

מלשכתו של ליצמן לא נמסרה תגובה. אולם גורמים באגו”י אמרו לחרדים 10: “ביממה האחרונה מתקיימים מגעים להסדרת הנושא בין הצדדים”.

במכתב של בד”צ בעלזא – שהתפרסם לראשונה בחרדים 10 – נאמר, כי בהסכם משנת תשע”ט צוטט מתוך ההסכם משנת תשס”ג כי “בעלזא תשולב בכל התפקידים באגודת ישראל”, וכי ההסכם משנת תשע”ט אומר כך: “אגודת ישראל על כל נציגיה מחויבים לעשות כל מאמץ אפשרי ויעשה מאמץ מיוחד על מנת שנציג בעלזא יכהן כנציג בכיר על מנת שיכול לעזור לזולת”.עוד נאמר במכתב:  “היות וסעיף ד בהסכם תשע”ט עדיין אינו מקוים, אנו מוציאים בזאת ‘צו מניעה’ לקביעת תפקידים בין חברי אגודת ישראל, עד לדיון בבוררות שילבן ויברר קיום ההסכם כלשונו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות