הרב בניהו שמואלי נגד ליאון: רוצה עולם הבא או גיהני גיהנום?

המקובל רבי בניהו שמואלי דורש מראש עיריית ירושלים להורות על ביטול התכנית של העירייה לסגור רחובות מרכזיים באזור שוק 'מחנה יהודה' לטובת הבליינים: "למה לדרדר את עם ישראל? אם זה לא יובן בדרך יפה, אז אנחנו גם יודעים לעשות מחאות בדרך אחרת. צריך למחות!" • צפו
אריה ריבקינד
י' סיון התש"פ / 02.06.2020 20:05

כשבוע לפני יישום מיזם ‘מדרחוב הבילויים’: המקובל רבי בניהו שמואלי דורש מראש עיריית ירושלים משה ליאון, להורות על ביטול התכנית של העירייה לסגור רחובות מרכזיים באזור שוק מחנה יהודה, לטובת הצבת שולחנות וכיסאות של המסעדות ולבליינים.

כתב חרדים 10 מציין, כי ההתנגדות של הרב בניהו שמואלי מצטרפת לשורה של מתנגדים, בהם שלושה ראשי מינהלים קהילתיים, מאות תושבים וסוחרי שוק מחנה יהודה, בראשם עומד מוביל ההתנגדות – יו”ר עמותת סוחרי שוק מחנה יהודה, נינו פרץ.

את המסר העביר ראש ישיבת המקובלים ‘נהר שלום’ בשיעורו השבועי, המשודר לאלפי תלמידיו באמצעות לוויין, ובשידורים ברדיו ‘כאן- מורשת’ ו’קול ברמה’.

בסיום השיעור, חרג המקובל וביקש להתייחס לסוגיית ‘מדרחוב הבילויים’, שמעוררת סערה.

“כל ש”ס ואגודת ישראל, לכל מי שיש לו כוח, הוא צריך למחות. העולם הזה קשה, נותנים לאדם פיתויים קשים, מסעדות מזללות, פיתויים קשים מה יעשה הבן ולא יחטא.

“מה? לדרדרד לדרדר לדרדר? מה יהיה עם עם ישראל, יש צרות, יש בעיות, יש מחלות, לא מספיק הקורונה שבאה ונתנה לנו בידוד. צריך מאוד להשתדל שאנחנו נלך בדרך השם, שכל אחד שיכול למחות על הדבר הזה שהולך פה צריך למחות. חבל על עם ישראל, מה שקורה שפותחים עוד ועוד, למה לדרדר את עם ישראל?”

בפניה אישית לראש העיר החריף המקובל את הטון, למרות אי נוחות שלדבריו הוא מרגיש:  “יש ראש העיר טוב, משה ליאון. הוא צריך לחשוב – יש לו שני דרכים לפניו: או עולם הבא או גיהני גיהנום, כל מי שמזכה את הרבים, כל זכות הרבים תלויה בו, ואם חס ושלום הוא מחטיא את הרבים, כל העוונות שלהם גם תלויים בו. הוא שותף, כי הוא יכול לעצור, אז יש לו כוח? שיעצור! סתם שמו אותו לראש העיר? צריך לראות גם מה לא לעשות, לא רק מה שרוצים”.

משה ליאון. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש ישיבת המקובלים הצהיר כי אם המיזם לא יבוטל, יקרא לתלמידיו לצאת להפגנה: “אם זה לא יובן בדרך יפה, אז אנחנו גם יודעים לעשות מחאות בדרך אחרת. צריך למחות! אז קודם כל מדברים יפה, ואם זה לא הולך, אז יטפלו בצורה אחרת של הפגנה, של עיתונות. צריך לפרסם את זה, אסור לוותר על הדבר הזה, זה בנפשינו”.

את המסר החריף, סיכם באיחולי הצלחה ובריאות לראש העירייה ולבעלי העסקים, אך לצד המסר: “שלכולם תהיה פרנסה, אבל לא לדרדר את הנוער!”

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לחרדים 10: “קיימת הערכה עצומה לפועלו של הגאון רבי בניהו שמואלי שליט”א ודבריו נשמעים בקשב רב. במקרה דנן, צר לנו שכבוד הרב הוטעה. המדרחובים פתוחים בשעות הערב המוקדמות, לא מיועדים לבליינים ובטח לא גורמים למכשלות עליהם דיבר הרב.

“מטרת המדרחובים לסייע לבעלי העסקים שעברו תקופה כלכלית קשה ולאפשר לציבור הרחב לרכוש את מרכולתם בנוחות ובצורה ידידותית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיריה מתחמקת
    03/06/2020 06:47
    הרב דיבר על הבליינים שנשארים אחרי שהעסקים נסגרים ושם מתחילים כל הבעיות והמשתמע מכך המבין יבין
  1. במקום שהעירייה תטפל מה שקורה אחרי סגירת העסקים בכל מה שקורה עם הבליינים בשעות הלילה המאוחרות
    העיריה מטה את זה להצלת העסקים שבאים להתפרנס אין קשר לתגובת העיריה למה שהרב אמר וביקש
    יש פריצות גדולה והנוער מתקלקל בקלי קלות לצערנו והרב דיבר מכאב ליבו
    ואוי לו למי שהרב יקפיד עליו