בגלל דבריו על אוחנה: נציב קבילות על השופטים נזף בשופט מני מזוז

חיים טוויל
|
י' סיון התש"פ / 02.06.2020 13:25
נציב קבילות הציבור של השופטים נגד השופט מני מזוז: היה עליו להימנע מלדבר נגד שר המשפטים אמיר אוחנה • זוהי נזיפה שניה בחודש האחרון בשופטים בעקבות תלונות של ‘בצלמו’

בעקבות תלונת ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’: נציב קבילות הציבור של השופטים, אורי שוהם, נזף בשופט בית משפט העליון מני מזוז.

לפי הנציב,  היה על השופט להימנע מלדבר נגד שר המשפטים.

זוהי נזיפה שניה בחודש האחרון בשופטים, בעקבות תלונות של ‘בצלמו’.

כזכור, בכנס בחיפה דיבר השופט מזוז נגד שר המשפטים הקודם, אמיר אוחנה –  והתבטא כי הוא “שר לעומתי”.

לאחרונה דן השופט מזוז בענינו של השר, וכשנשאל מדוע אינו פוסל את עצמו טען כי מעולם לא דיבר נגדו.

בעקבות כך הגיש ‘בצלמו’ תלונה לנציב על אי אמירת דברי אמת.

הנציב אכן נזף בשופט על דבריו, אך ציין שהשופט לא הבין את דברי השואל מתוך הקהל ולכן אינו דובר שקר, אולם היה עליו להקפיד מאוד להבא.

הנציב ציין כי לאחרונה ננזף גם המשנה לנשיאה השופט חמן מלצר על דבריו בעד עו”ד המזוהה עם השמאל הקיצוני, והדגיש כי על שופטים להיזהר בדבריהם גם בכנסים ומחוץ לאולם המשפט.

מארגון ‘בצלמו’ ברכו ואמרו: “כיום יודעים שופטי העליון שיש עליהם ביקורת. ארגון בצלמו פועל ומנטר את דברי השופטים ופועל שיעמדו בסטנדרטים הנדרשים בשיתוף עם הנציב. נמשיך לעמוד על המשמר”.

עו”ד אביעד ויסולי שהתלונן גם הוא – מסר: “קביעתו של נציב התלונות על השופטים כי הטענה בדבר אי אמירת אמת על ידי השופט מזוז בהחלטה שיפוטית מהווה עילה לבירור על ידי הנציב, היא החלטה חשובה ביותר, אשר תכה גלים בכל בתי המשפט.

“מעבר לכך, יש להצר על כך שכב’ השופט מזוז, מרום תפקידו כשופט בית המשפט העליון, ממשיך להכחיש את הברור מאליו, כי דבריו התייחסו לשר המשפטים אמיר אוחנה כשר לעומתי – הכחשה שנדחתה אפילו על ידי נציב התלונות”.