מרגי: למה לא מפעילים אוטובוסים פרטיים? • אורי מקלב: אתה צודק

יו"ר ועדת הכלכלה פתח הישיבה הראשונה בדיון על התחבורה הציבורית: "למה לא נעשתה תוכנית להשתמש במסה קריטית של מפעילים פרטיים שישבו בבית?" • מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: יש כ-11,000 אוטובוסים, לפי מגבלות של 20 נוסעים במקום 60 צריך פי 3 אוטובוסים
אריה ריבקינד
י' סיון התש"פ / 02.06.2020 11:51

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ יעקב מרגי, פתח הבוקר (שלישי) את הישיבה הראשונה של הוועדה בכנסת ה-23, בדיון על התחבורה הציבורית בשגרת הקורונה, ואמר כי תחבורה ציבורית זה אחד העורקים החשובים שיכול להזרים חמצן והנעה למשק, והתחושה שזה לא קורה בדיוק כך.

לנוכח העומסים והקשיים בהפעלת תחבורה ציבורית בתקופה האחרונה – שאל היו”ר מרגי: “למה לא נעשתה תוכנית להשתמש במסה קריטית של מפעילים פרטיים שישבו בבית? אני מכיר זיכיונות וחוקים, אבל הממשלה יודעת לפעול בתקנות שעת חירום. יכולנו לייצר רציפים ומסלולים מקבילים של מפעילים פרטיים. זה יעלה כסף, אבל בשעת משבר צריך היה לתת את כל הסעד האפשרי”.

סגן שרת התחבורה, ח”כ אורי מקלב, הגיב כי הוא סבור שהיו”ר מרגי צודק.

“שאלתי זאת את השר הקודם, ח”כ בצלאל סמוטריץ, והתשובה הייתה שהאוצר לא אפשר. אסור שנחזור למצב הזה”, אמר סגן השרה.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, אמר קודם לכן כי בישראל יש כ-11,000 אוטובוסים וכ-16,000 נהגים, שמירה על רמת השירות לפי מגבלות של 20 נוסעים במקום 60 מצריכה פי 3 אוטובוסים.

הוא הוסיף כי מגבלת הנוסעים מגדילה את תקציב הסובסידיה ב-1.5 מיליארד שקל במונחים שנתיים.

באשר לרכבת אמר אסרף כי היא צפויה לחזור לפעילות מלאה ב-8 ביוני.

לדבריו, “התקינו מצלמות טרמיות ברכבת ויוכלו לאתר אנשים עם חום. זה הסיכום שאפשר לנו להיראות אחרת בשבוע האחרון. התמונות (של הצפיפות) לא חזרו על עצמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מסוף יוני: הכפלת מחיר הכרטיס באוטובוס.
    02/06/2020 15:22
    עודד
  1. כולם לא מבינים ולא מדברים על פצצת הזמן שהשאיר השר היוצא סמוטריץ’: לקראת סוף החודש יחל שימוש באפליקציות לצורך קניית כרטיסים. כרגע מותר להמשיך להשתמש ברב קו המוכר אבל זה רק כרגע. במסגרת האפליקציה הנוסע הממוצע ישלם פי 2 על הנסיעות שלו כי יבוטל ההסדר של 90 דקות אפשרות מעבר בין אוטובוסים ללא תוספת תשלום.ותבוטל ההנחה של 20% לרוכשים נסיעות ב-30ש”ח ומעלה. מחיר רוב הנסיעות הבין עירוניות יעלה ב50% ולמעשה 100% עקב ביטול ההנחות