אלקין: שני מנכ”לים במשרדים שלי? פרסום רשלני, קמפיין נגד הליכוד

השר אלקין דוחה את הדיווח ב'ידיעות' לפיו ביקש שני מנכ"לים לשני המשרדים בהם הוא מחזיק וקובע: "עבודה עיתונאית רשלנית ביותר" • "מדובר באיש מקצוע שיובא לתפקיד מבלי להוסיף תקנים"
חרדים 10
י' סיון התש"פ / 02.06.2020 11:22

זאב אלקין, השר להשכלה גבוהה ולמשאבי המים, דוחה הבוקר (שלישי) את הטענות העולות מדיווח בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ ולפיו הוא דורש שני מנכ”לים עבור שני המשרדים בהם הוא מחזיק.

לטענתו, מדובר במינויים שאינם מוסיפים תקנים לשירות הציבורי, כך שלמהלך לא תהיה כל השלכה על תקציב המדינה.

בעיתון דווח: “יש סטנדרט. אלה שני משרדים שונים ולא יכול להיות מנכ”ל אחד. אני רוצה להביא מישהו מקצועי למים ומישהו מקצועי לחינוך. זה משהו שנלקח בחשבון מראש. בדיוק כמו שאצל אריה דרעי יש מנכ”ל אחד למשרד הפנים ומנכ”ל אחד למשרד הנגב והגליל. כשהייתי השר להגנת הסביבה ושר ירושלים, אף אחד לא העלה על הדעת שיהיה מנכ”ל אחד”.

עוד מצוטט אלקין כאומר: “אפשר להתווכח אם צריך את המשרדים ולי יש טענות למה צריך אותם, אבל ברגע שיש שני משרדים אין שאלה לגבי זה שצריך שני מנכ”לים. עד היום הנושאים נוהלו על ידי שני מנכ”לים שונים: מנכ”ל משרד החינוך ומנכ”ל משרד האנרגיה”.

בעיתון מקפידים לציין כי “המשמעות של מינוי שני מנכ”לים ברורה: כל מנכ”ל יקבל לשכה, עוזר, מזכירה, מנהל לשכה, דובר ונהג”.

אלא שבראיון לרשת ב” ממליץ השר אלקין להמתין עד לסוף היום, לראות את מי הוא ימנה לתפקיד מנכ”ל משרד משאבי המים ואז יתברר שמדובר ב”עבודה עיתונאית רשלנית ביותר”, כלשונו, שכן מדובר באיש מקצוע שיובא לתפקיד מבלי להוסיף תקנים לשירות הציבורי.

לטעמו, מדובר בחלק מקמפיין נגד הליכוד שאותו מנהל העיתון, וכאשר מתנהל קמפיין שכזה הרי שהאמת תוצג ככזו שנמצאת רק במקום אחד.

על עצם הקמתו של המשרד למשאבי מים הוא קובע כי מדובר במשרד עם תחומי אחריות נרחבים הכוללים נושאים הנוגעים לכיסם של כלל אזרחי ישראל ונוגע לפרויקטים במיליארדים רבים.

לציבור הוא מציע להמתין חצי שנה ולראות עד כמה המשרד נצרך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    י
    02/06/2020 17:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא מאמין לשום מילה של אלקין